KAKO NAPISATI SAOPŠTENJE ZA JAVNOST: Naučite ova 4 pravila

Promo

Kada se danas govori o sadržaju, uglavnom se misli na promotivne sadržaje koji se nalaze na web sajtovima i koji služe povećanju autoriteta sajta i rangiranju na pretraživaču Gugl (Google). Kako se internet razvija i tendencije u web dizajnu menjaju, tako se menja i struktura sadržaja.

Međutim, među sadržajima postoje i oni čiji se format ne menja. Neki ostaju isti, a uvek su aktuelni, sveži i relevantni. Reč je o PR objavama, odnosno o saopštenjima za štampu koje šalju kako PR agencije u ime klijenata, tako i sami klijenti koji brinu o svojoj reputaciji.

Ova saopštenja stižu pravo u ruke novinara i imaju za cilj da prenesu određenu poruku, vest ili novinu vezanu za brend, ali i da donesu posebnu vrednost za krajnjeg čitaoca.

Postoji određeni set pravila u vezi sa pisanjem PR saopštenja. Kako biste ih savladali i koristili ove sadržaje pravilno u svojoj komunikaciji, izdvojili smo najvažnija pravila.

Promo 
foto: Promo

Napišite najbolji mogući naslov

Ukoliko želite da neko klikne i pročita to što ste napisali i što želite da prenesete, neophodno je da učinite svoj naslov neodoljivim. Postoji čitava nauka koja se bavi samo pravilima pisanja naslova, pa ćemo vam izdvojiti nekoliko najbitnijih detalja.

Potrudite se da koristite akcione reči koje će privući pažnju i navesti ljude da kliknu na vaš tekst. Neke od njih su: „saznajte, pročitajte, naučite, pobedite”, ili bilo šta što ukazuje na jasnu vrednost na prvi pogled.

Koristite i ključne reči, one za koje znate (na osnovu analize) da će ih ljudi koristiti da bi došli do vas.

I konačno i najbitnije – neka tekst bude zanimljiv i pokaže da zapravo ima vrednost za čitaoce.

Promo 
foto: Promo

Ubedite novinare i influensere

Da bi vaše saopštenje uopšte bilo objavljeno, prvi koje morate ubediti u to su novinari, odnosno influenseri, u zavisnosti od toga kome ćete plasirati svoje sadržaje.

Upravo zbog toga prvi pasus u tekstu mora sadržati odgovore na pitanja „ko?”, „šta?”, „zašto?”, „gde?” i „kako?”.

Imajte na umu da novinari nemaju previše vremena da se posvete svakom tekstu koji dobiju. Zato dobro formulišite svoj naslov i početak, kako biste odmah privukli njihovu pažnju i osigurali da će pročitati do kraja sve što ste napisali. Samo ovako možete doći do svoje objave.

Dodajte citat

Novinare, ali i javnost najpre će zainteresovati tekst ukoliko u njemu postoji nešto primamljivo, poput citata neke od uticajnih ličnosti iz vašeg kolektiva. Ukoliko je moguće, obezbedite izjavu svog generalnog direktora ili nekog od klijenata, sa dobrom preporukom ili zanimljivim iskustvom.

Ovo će dodati relevantnost i kredibilitet vašem tekstu, pa će i novinari, ali i krajnja ciljna grupa koja će čitati tekst pre poverovati u sve što ste napisali, nego kada bi to bila samo prazna priča.

Promo 
foto: Promo

Pružite vrednost

Možda i najbitniji segment pisanja saopštenja za javnost jeste vrednost koju će on ostaviti javnosti koja ga bude čitala.

Neophodno je da svaka reč koju napišete bude potkovana ozbiljnim iskustvom i relevantnim dokazima za to o čemu pišete. Takođe, neophodno je da nakon čitanja svaka osoba ima utisak da je pročitala nešto novo, što može da iskoristi i primeni u svom životu.

Zapamtite da kada pišete, ne pišete za sebe, niti o sebi, već o tome kako će se promeniti život osobe koja to čita nakon što prihvati i počne da koristi to što ste izložili.

Saopštenja za javnost su samo jedan segment odnosa s javnošću.


PR menadžeri svakodnevno uče i primenjuju nove tehnike koje im pomažu da unaprede ili zadrže dobru reputaciju svojih klijenata, odnosno brendova koje zastupaju. To je kreativan i dinamičan posao koji se brzo razvija i unapređuje. Ukoliko želite i vi da budete jedan od ovih profesionalaca, upišite menadžment u odnosima s javnošću i ovladajte veštinama i tehnikama koje će vam biti neophodne za ovu vrstu posla.

Promo tekst