UPRAVLJAJTE KONFLIKTOM: Pročitajte 4 saveta za upravljanje konfliktnim situacijama

Promo

U ljudskoj prirodi je da izbegava konfliktne situacije. Zato ćemo često nesvesno izbegavati sve razgovore koji potencijalno mogu dovesti do neprijatnosti, kako bismo se zaštitili. Međutim, u poslu, a i u privatnom životu, nećete uvek biti u mogućnosti da se sačuvate od toga.

Verovali ili ne, postoje osobe koje su majstori u rešavanju konfliktnih situacija, a deo njihovog posla često je i izazivanje konflikata.

U kompanijskom svetu su poznatiji kao HR menadžeri. Njihova zaduženja variraju od donošenja dobrih vesti o tome da ste primljeni na novu funkciju, do neprijatnosti u vidu otkaza.

Zato je za njih posebno važno da budu upućeni i obučeni za upravljanje ovakvim situacijama.

Promo 
foto: Promo

Evo nekoliko tehnika koje će vam pomoći da se nosite sa konfliktima.

Prikupite informacije

Pre nego što pristupite rešavanju problema, morate znati gde je nastao sukob.

Postavite prava pitanja i sa obe strane, ili sa više njih, ukoliko su uključene, saslušajte objašnjenja i priče kako biste mogli da formirate jasniju i objektivnu sliku.

Budite asertivni

Izuzetno je važno da zadržite apsolutnu objektivnost u ovakvim situacijama. Ako ste rešeni da upravljate konfliktom pred kojim ste se našli, onda je asertivnost najbolji put kojim možete krenuti.

To podrazumeva da budete pre svega direktni u komunikaciji o problemu.

Potom, važno je da zauzmete stav koga ćete se držati i da ga predstavite na umeren i razuman način koji svako može da razume i prihvati. Budite spremni na to da se neće svima dopasti ovaj pristup, jer ne pogoduje svim stranama priče, ali na vama je da zadržite balans.

Pregovarajte

Posebne situacije prilikom rasplitanja i rešavanja zahtevaju i pregovaračke sposobnosti. Morate znati šta ste spremni da žrtvujete, odnosno da pružite kako biste zadržali mir ili ispunili dugoročno dobar cilj za vas.

Zato se informišite i dobro analizirajte situaciju, da biste mogli da iznesete svoju ponudu, ali i da od druge strane zatražite dobru volju i spremnost na kompromis.

Za pregovaranje je neophodna vežba. Stanite ispred ogledala i pregovarajte, za početak, sa samim sobom, radi vežbe.

Slušajte i govorite

Jednako koliko ono što govorite, važno je i kako to iznosite. To znači da morate povesti računa o odnosu verbalne i neverbalne komunikacije. Vaš govor tela će vas često odati u situacijama kada ne želite da otkrijete neku informaciju.

Sa druge strane, budite i dobar slušalac. Ako pažljivo slušate druge, to će se odraziti na način na koji će oni slušati vas. Ukoliko pokažete poštovanje time što ćete saslušati problem, i druga strana će lakše prihvatiti vaš savet.

Promo 
foto: Promo

Neki ljudi su prirodno talentovani za rešavanje ovakvih situacija, jer znaju kako da budu asertivni, kada da slušaju, a kada da preuzmu inicijativu i kako da upravljaju samim problemom, odnosno konfliktom.

Kada se uspešno izvučete iz ove situacije, satisfakcija je ogromna, kako za samog učesnika, tako i za moderatora.

Mnogi od ovoga prave karijere i napreduju neverovatnom brzinom. Ukoliko i vi imate ovaj talenat i želite da budete priznati zbog toga što radite, upišite menadžment u ljudskim resursima i postanite ekspert u poslu koji sanjate.

Foto: Promo