Piloti aviona koji se srušio prošlog meseca u Pakistanu, pri čemu je poginulo 98 ljudi, bili su preokupirani razgovorom o korona virusu i zaboravili su da spuste točkove prilikom sletanja, pokazuju novi zvanični izveštaji.
Avion nacionalne avio-kompanije srušio se 22. maja na gusto naseljenu stambenu četvrt u Karačiju, nakon što su oba motora otkazala pre nego što se približio aerodromu. Nesreću su preživela samo dva putnika, a prilikom pada stradalo je i jedno dete na tlu.
Preliminarni izveštaj razotkrio je haotične poslednje minute leta i bizaran niz grešaka koji se desio zbog loše komunikacije sa kontrolom vazdušnog saobraćaja.
Istražitelji su otkrili da se avion nalazio na više nego dvostruko većoj visini pre prvog približavanja pisti, a kontrolori su savetovali pilote da kruže kako bi se spuštali što postepenije. Međutim, piloti su svejedno pokušali da slete i to sa podignutim točkovima.
Кontrola vazdušnog saobraćaja videla je da motori erbasa A320 udaraju o pistu i varniče, ali to nije prenela pilotima. Jako oštećeni motori nisu izdržali kada se avion okrenuo i pokušao drugo sletanje.
Pakistanski ministar vazduhoplovstva Gulam Sarvar Han rekao je da su piloti prilikom pokušaja sletanja sve vreme razgovarali o korona virusu, kao i da su isključili autopilot letelice.
"Pilot i kopilot nisu bili skoncentrisali i sve vreme su razgovarali o koroni. Virus im je bio na pameti. Njihove porodice su bile pogođene i oni su razgovarali o tome. Nažalost, pilot je bio previše samouveren", rekao je Han.
Han je takođe ukazao na zabrinjavajuće podatke o nestručnosti pilot u zemlji. Podsetio je da je istraga prošle godine utvrdila da 262 od 860 aktivnih pilota u Pakistanu ima lažne licence ili da su varali na ispitima, uključujući i neodređeni broj pilota nacionalne avio-kompanije.
Najsmrtonosnija avionska nesreća u Pakistanu u poslednjih osam godina dogodila se dan nakon što su domaći komercijalni letovi uspostavljeni nakon dvomesečne pauze zbog pandemije, podseća "Gardijan".
Prema izveštaju, avion je pre poletanja bio na zemlji 46 dana, ali, kako ističe Han, nije bilo tehničke greške. Očekuje se da će ceo izveštaj biti objavljen krajem godine, a icrpna analiza olupine aviona još traje.
Kurir.rs/Blic