Hteli mi to da priznamo ili ne hteli, poslednjih meseci svi smo se prilagodili novom načinu života. Prihvatili smo da nas je situacija s pandemijom kovida 19 pripremila na neočekivane situacije. Velike kompanije su takođe i svoje poslovne modele promenile, pa tako sada mnoštvo ljudi i dalje radi od kuće. Mnogi će tako i nastaviti.
Oblast koja je pretrpela brojne gubitke i bila prinuđena da promeni svoj pristup tržištu i ciljnoj grupi svakako je i jedan od vidova promocije brendova – organizacija događaja.
Eksperti iz ovog segmenta su zato počeli da rade na organizaciji velikih konferencija, promocija i panel diskusija – onlajn. Ukoliko se i sami nalazite u ovoj situaciji, evo kako da najbolje promovišete digitalni događaj i osigurate dobar odziv ljudi.
Jasno komunicirajte i prenosite sadržaje
Ukoliko očekujete da se ljudi prijave na događaj koji organizujete, morate im u komunikaciji jasno staviti do znanja šta mogu da očekuju.
Pažnja koju biste posvetili događaju prisustvujući iz svog doma znatno se razlikuje od one koju biste izdvojili da ste na mestu zbivanja. Isto važi i za motivaciju da prisustvujete. Privatno vreme, koje se inače posvećuje porodici, u ovom slučaju mora se ozbiljno „zaraditi”.
Zato budite otvoreni i jasno objasnite svaki segment. Da li će biti moguće da se gledaoci uključe? Da li se to od njih očekuje? Da li su samo posmatrači?
Čak i ove tehničke sitnice su izuzetno bitne, jer ukoliko je moguće da prisustvuju događaju iz svoje dnevne sobe u pidžami, veća je verovatnoća da će to prihvatiti.
Povežite se sa drugim brendovima
Ovo je svakako nešto što biste učinili i kada biste zaista organizovali pravi događaj. Bilo da su to sponzori ili predavači koji predstavljaju određene kompanije, saradnja brendova je nešto što je od velike važnosti za uspeh bilo kog događaja.
Zato se unapred povežite sa svim mogućim saradnicima kojima će takođe biti u interesu da promovišu vaš događaj, budući da će i za njih to biti dobra reklama. Ponudite im paket pogodnosti, medijski prostor ili brending i dogovorite se da vas spominju na svojim kanalima i regrutuju moguće učesnike.
Razvijte različite pristupe
Šta god da je oblast kojom ćete se baviti na svom događaju, imaćete nekoliko različitih ciljnih grupa. Jedna mogu biti sponzori, druga govornici, treća publika, a četvrta saradnici.
Vaša ciljna grupa se može razlikovati od jednog do drugog projekta, ali je činjenica da svaka publika zahteva različite vidove promocije.
Dobro istražite svoje ciljne grupe i definišite njihove potrebe, interese i izazove sa kojima se susreću. Na osnovu toga izaberite kanale komunikacije i marketinške taktike kojima ćete se koristiti.
Pratite odziv
Kao i u tradicionalnim vidovima promocije i prilikom organizacije klasičnih događaja u konferencijskim salama, i ovde važe slična pravila promocije. Zlatno pravilo je upravo – pratite i testirajte različite taktike.
Ukoliko određeni pristup ne daje rezultate, ne trošite budžet na njega. Sa druge strane, ako imate dobar odziv na kanalu komunikacije u koji niste uložili mnogo truda i resursa, posvetite mu više pažnje.
Kvalitetne metričke analize i praćenje u realnom vremenu mogu vam obezbediti ozbiljne uštede u budžetu.
Organizacija digitalnih događaja vrlo je slična organizovanju realnih događaja, samo se kanali malo razlikuju, kao i pristup promociji. I dalje morate prikupiti i organizovati predavače, rešiti logistiku, pratiti tehnički segment, napraviti pakete za sponzore i još mnogo toga.
Ovo jeste izazovna industrija, ali ona i dalje cveta, iako je pogođena krizom. Ako vam posao event menadžera zvuči zanimljivo, upišite organizaciju i planiranje događaja i kreirajte sopstveni plan konferencije kome ljudi neće moći da odole i koji će zaseniti klasične, svima poznate događaje.
Promo tekst