BEOGRAD - Neprofesionalno ponašanje policajaca, sporost i neažurnost službenika koji rade na upravnim poslovima u MUP-u, davanje mita i nečovečeno postupanje, su razlozi na koje se građani najviše žale Sektoru unutrašnje kontrole policije. Korupciju ili primedbe na rad policijskih službenika građani prijavljuju i na posebnu telefonsku liniju.
Tokom probnog perioda, od početka godine, građani su više od 2.000 puta pozvali broj 011-31-21-555. U toku radnog vremena direktno razgovarate sa inspektorom, a posle radnog vremena poruke se snimaju, a kasnije analiziraju.
"Svaki građanin dobija povratnu informaciju šta je bilo sa njegovim slučajem, kako je postupano, koje su mere preduzete i kakav zaključak smo doneli. Normalno pod uslovom da ostave podatke i kontakt na koji ih možemo obavestiti", kaže Miloš Oparica iz Sektora unutršnje kontrole policije.
Sektor unutrašnje kontrole analizirao je poslove koje obavlja MUP. Utvrđeno je da postoje različite mogućnosti za korupciju.
"Najveći rizik kod saobraćajne policije se ogleda u činjenici opraštanja saobraćajnih prekršaja i pisanja neistinitog sadržaja tokom vršenja uviđaja", kaže Miloš Oparica i dodaje da je kod upravnih poslova uglavnom reč o davanju mita.
Prema njegovim rečima, kod poslova kriminalističke policije najveći je rizik od davanja informacija do kojih dođu tokom operativnih istraživanja.
Hapšenje i podnošenje prijava jedna je od mogućnosti da se stane na put kriminalu i korupciji u svojim redovima. Međutim, pokazalo se da su preventivne mere, prvenstveno edukacija, uspešnije od represivnih.
"Policajci treba sami da spoznaju koja je njihova radnja korupcija i gde je granica između nečeg što bi mi nazvali nepristojno ponašanje i nečega što je krivično delo i sa druge starne nečega što bi bilo opšteprihvaćeno ponašanje", naveo je Oparica.
Zbog velikog broja stranaca koji tokom leta prolaze kroz Srbiju, policija je pokrenula akciju Srećan put 2012. Na plakatima će osim osnovnih servisnih informacija putnici moći da pročitaju kako da prijave korupciju, žalbe ili pohvale na rad policije.
Nezadovoljni građani 2.000 puta prijavili policajce
Objavljeno
03.08.2012. 12:27h
→ 03.11.2016. 16:14h
Svaki građanin dobija povratnu informaciju šta je bilo sa njegovim slučajem, kako je postupano, koje su mere preduzete i kakav zaključak smo doneli, kaže Miloš Oparica
Print Screen