Tržište potkasta (engleski, podcast) je procvetalo. Prema podacima sa sajta PodcastHosting.com, zaključno sa julom 2020. godine dostupno je više od 29 miliona radijskih sadržaja na potkastu.
U svetu su potkasti (unapred ili u realnom vremenu snimljene radijske emisije koje su dostupne za slušanje onlajn) odavno prepoznati kao odličan način da se prošire znanja, iznesu nove ideje ili razmene mišljenja. Isto tako, ovaj format može da posluži i za promovisanje određenih proizvoda ili kompanija.
Naravno, postoje pravila kako se pravi kvalitetan potkast. Upoznajte se sa 10 osnovnih pravila za to.
1. Ne radite za novac
Barem ne otvoreno. Odlično je ako pronađete određenog sponzora koji će vas podržati, ali potkast nije mesto za prodaju. Vaš uspeh meriće se poštovanjem koje stičete kod svojih slušalaca.
2. Budite svoj slušalac
Verovatno se nećete odlučiti da otvorite piceriju ako ne volite picu. Isto je i sa potkastom kao medijem. Ako ste odlučili da se okušate u ovom svetu, sigurno ste već slušali druge potkaste.
Određene stvari su vam se dopale, druge ste okarakterisali kao greške. Sva svoja znanja i utiske upotrebite kako biste stvorili sadržaj koji će se određenim ljudima (sličnim vama) dopasti i u kome će oni uživati iz emisije u emisiju.
3. Gradite brend
Iako nema zarade, vi gradite imidž. Potkaste često pokreću kompanije i kroz sadržaj grade snažnu vezu sa svojim poslovanjem ili proizvodom. Imajte u vidu da svi elementi moraju da budu prirodno povezani, bez nametanja stava ili otvorene preporuke.
Vaš posao je da u potkastu sebe predstavite kao eksperta u određenom polju, a ostalo će se prirodno nadograditi.
4. Budite korisni
Prema podacima izveštaja o novitetima u digitalnom svetu pod nazivom Digital News Report, 46% slušalaca potkasta bira teme sa kojima ima ličnu povezanost, a 39% njih želi da iz sadržaja nauči nešto novo. Zato je ključno da razumete svoju publiku.
5. Niste prodavac
Iako potkastom gradite brend, povedite računa o tome da nikada ne pređete u reklamu. Da vaši slušaoci to žele, okrenuli bi se nekom drugom mediju.
6. Budite otvoreni
Potkast podrazumeva da u njega ugradite svoje mišljenje i stavove, ali i detalje iz privatnog života. Morate i sebe da predstavite svojoj publici. Ne naglo i ne odjednom, ali postepeno počnite da unosite sećanja na detinjstvo ili trenutke koji su uticali na vaše kasnije izbore.
7. Održavajte nivo
Konzistentnost sadržaja je za potkast ključna. Ako postoje segmenti epizode, oni moraju da se ponavljaju i svakog sledećeg puta. Sami postavljate format, ali je nužno da taj format nadalje održite.
Zato dobro promislite da li ćete svaki put imati dovoljno sadržaja; ako ga nemate – slobodno o tome obavestite svoje slušaoce i predstavite nov, budući segment.
8. Redovno objavljujte novi sadržaj
Bilo da potkast objavljujete svakog dana, jednom nedeljno ili na 15 dana, taj ritam morate da održite. Ako toga nema, slušaoci će sve češće propuštati nove emisije, a slušanost će polako ali sigurno opadati.
9. Budite profesionalni
Niko ne kaže da morate da odaberete visoko cenjenu oblast, ali morate da joj pristupite kao da je (vama) najvažnija na svetu. To podrazumeva i profesionalnu produkciju.
Niko ne želi da sluša neujednačen zvuk, promene jačine ili monoton sadržaj bez pozadine. Ako o ovome ne znate dovoljno, možda je pravi trenutak da naučite sve što ovo polje muzičke komunikacije pruža. S obzirom na to koliko je dizajn zvuka široko primenljiv, vaši počeci na potkastu mogu da prerastu u novo buduće zanimanje.
10. Povežite se
Potkast je savršen format za to da u goste pozovete različite stručnjake, razgovarate s liderima u različitim poljima, upoznajete nove entuzijaste.
Radio je uvek uz slušaoce – zato ćete uz svoje slušaoce biti na putu do posla, tokom treninga ili na putovanjima. Iskoristite priliku da obrazujete, širite vidike i predstavite nova saznanja. Uživaćete – i vi i vaši slušaoci.
Promo tekst