OBJAVA NA INSTAGRAMU: Evo kako da napišete upečatljiv opis objave na Instagramu

Promo

Instagram je pre svega vizuelna platforma, tako da ćete pažnju svojih pratilaca privući najpre dopadljivim slikama i vizuelnim rešenjima. Međutim, ako želite tu pažnju da zadržite i razvijete bolji odnos sa ciljnom grupom i pratiocima, neophodno je da kreirate i zanimljive opise na objavama.

Dobri opisi će ne samo privući pažnju, već i informisati, edukovati, pozvati ciljnu grupu da načini neku akciju i konačno proizvesti određenu konverziju, odnosno pretvaranje pratilaca iz pasivnih u aktivne. Stoga bi trebalo da poradite i na svojim veštinama pisanja.

Nije jednostavno napisati dobar opis, jer je za to potrebno vreme, vežba i znanje određenih trikova, pa smo zato za vas pripremili nekoliko saveta koji će vam sigurno biti od koristi.

Promo 
foto: Promo

Napišite nekoliko nacrta

Imate spremno vizuelno rešenje, a nemate tekst – odlično polazište. Provedite neko vreme posmatrajući tu fotografiju i razmislite šta je to što želite da poručite ljudima. Da li želite da ih pozovete da se još vše zainteresuju, da saznaju nešto više, da kupe nešto? Ako ste i to rešili, počnite da pišete.

Na početku ne razmišljajte o formi, već o sadržaju. Napišite nekoliko nacrta i nekoliko varijanti opisnih tekstova koji bi pratili konkretnu sliku. Potom počnite da ih čitate i da radite na sređivanju i dorađivanju.

Iznenadićete se kada uvidite da, posle nekoliko ispravki, finalno rešenje uopšte neće ličiti na prvi nacrt.

Promo 
foto: Promo

Prvo napišite ono najvažnije

Da li ste znali da i Instagram ima ograničenje u broju karaktera koje ćete iskoristiti u opisu teksta?

Ono iznosi 2200 karaktera, što je zapravo simboličan broj, jer će retko ko to premašiti. Međutim, ma koliko dugačak bio tekst koji napišete, Instagram će ga prelomiti odmah nakon trećeg reda na mobilnom telefonu.

Nastavak vaši pratioci mogu pročitati ako kliknu na dugme za „više” („more”). Da bi pratioci kliknuli i pročitali nastavak, neophodno je da postavite udicu kojom ćete ih uvući dublje u priču i ponuditi im vrednost.

Pozovite na akciju

Skraćenica koja je čuvena u marketinškom poslu jeste CTA, odnosno poziv na akciju – Call to Action. Ona govori o tome da ljude morate pozvati na akciju. Ukoliko im jednostavno date tekst, a ne ubacite relevantni CTA, ne možete očekivati nikakve merljive rezultate.

Zato im uvek recite, naglasite ili sugerišite šta biste voleli da urade. Bilo da je to prijava na vaš bilten, čitanje celog teksta na sajtu, komentar na vašoj objavi ili sama kupovina određenog proizvoda kroz direktnu poruku, na vama je da izaberete najbolji način i poziv.

Promo 
foto: Promo

Podstaknite interakcije

Ukoliko vaša objava ima veći broj interakcija, algoritam Instagrama će vam svakako dati i dodatni prostor da više ljudi vidi vašu objavu. Zato je dobro da podstaknete ljude da komentarišu ili lajkuju to što ste podelili sa njima.

Neki brendovi objave tekst u kome ponude dve opcije ljudima, između kojih bi oni trebalo da biraju. Primera radi napišite: „Ako volite zimu, lajkujte objavu, a ako ste letnji tip, ostavite komentar”. Ovo može da bude jedna od ideja kako da podstaknete interakcije.

Naučite više

Pisanje objava je samo jedan delić velike marketinške strategije koja bi trebalo da obuhvati mnogo više kanala od Instagrama. Ne očekujte da ćete vođenje ove društvene mreže naučiti na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Ljudi iz struke koji imaju višegodišnje iskustvo u ovom poslu smatraju da je za to potrebna barem godina predanog rada, uz stručno vođstvo požrtvovanih mentora, pa zato ne budite nestrpljivi, nego posvetite vreme i pažnju svom usavršavanju.

Upišite obuku za internet marketing i napravite prvi korak ka svojoj novoj karijeri.

Promo tekst