Planetarna pošast koronavirus ima negativan uticaj na fudbalske klubove, pa je vrednost brendova, prvi put u poslednjih šest godina, pala za 3,7 odsto, piše sajt Brandfinance.com!
Međutim, kriza nije prejako uzdrmala najbogatije. Najvredniji i najveći svetski fudbalski brend i dalje je Real iz Madrida, koji, prema procenama, dostiže milijardu i 419 miliona evra, ali se Barselona opasno približila "kraljevima" i sada kaska za tričavih šest miliona novčanica Evropske unije.
Gledano po državama, ubedljivo najbolji su engleski fudbalski brendovi, kojih ima čak šest među najvrednijih deset, a najveći napredak ostvario je osvajač Premijer lige Liverpul, koji je sada četvrti i razdvojio je klubove iz Mančestera. Junajted je na trećem mestu, a Siti na petom.
Sasvim očekivan pad vrednosti klubova zbog kovida 19 nije mnogo uznemirio vrhunske klubove i brendove, ali im sigurno nije svejedno kada pogledaju konkurenciju i vide da postoje i oni koji su dobrano podigli svoju vrednost tokom pandemije.
Zanimljivo je da je brend koji je najviše porastao ove godine nemački Keln, a da ga u stopu prate premijerligaš Lester i još jedan bundesligaš Lajpcig, svi sa rastom od preko četrdeset procenata.