Nakon skoro deset godina od puštanja u saobraćaj mosta na Tisi kod Ade, počela je sanacija ćuprije i prilaznih puteva koji će, kako je nagovešteno, omogućiti da konačno dobije trajnu upotrebnu dozvolu.
Iako već nepunu deceniju predstavlja najkraću moguću vezu između Kikinde i Ade, odnosno žitelja ovog dela Banata i Bačke, most je imao nedostatke, od kojih je jedan naročito izražen noću. Na mostu nikada nije radila javna rasveta.
Od utorka, 11. avgusta, obustavljen je saobraćaj preko ovog mosta, što znači da Kikinđani i stanovnici ovog dela Banata, u Adu mogu samo preko Sente ili Bečeja. Osim sanacije i završetka radova na elektroenergetskim instalacijama, gromobranskim instalacija i instalaciji video-nadzora mosta, najavljeno je postavljanje i završetak vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije, otklanjanje ulegnuća na kolovozu i trotoaru na desnoj obali reke Tise, ali i još neki radovi:
- Nakon dve privremene, ovaj most konačno je dobiti trajnu upotrebnu dozvolu. Radovima je obuhvaćema rekonstrukcija prilaznih puteva mostu i okončanje preostalih radova, koji u prethodnom periodu nikada do kraja nisu bili urađeni. Vrednost radova iznosi nešto više od 140 miliona dinara, a novac je obezbedila Pokrajina- potvrdio je Kuriru Nikola Lukač, načelnik Severnobanatskog okruga, dok je predsednik opštine Ada, Zoltan Bilicki, apelovao na stanovnike ovog dela Bačke i Banata da koriste alternativne putne pravce dok se radovi ne okončaju. To bi, kako je najavljeno, trebalo da se desi u narednih nekoliko meseci. Most je, inače, svečano otvoren još 24. decembra 2010. godine.
Poklon iz Nemačke
Konstrukcija mosta je 2002. godine stigla iz nemačkog grad Filshofena. Prvobitno je trebalo da premosti Tisu i poveže Novi Bečej i Bečej, ali se ispostavilo da most, dužine 260 i širine 11 metara, ne odgovara da bude postavljen na planirano mesto. Onda je 2004. konstrukcija mosta ustupljena opštini Ada, dok je gradnja počela dve godine kasnije.
Kurir.rs, S.U