IMATE SVOJU FIRMU? Probajte da na ovih 6 načina smanjite troškove svog preduzeća
Svaki poslovni poduhvat, napredak i razvoj posmatra se pre svega kroz to koliko dobiti stvara za širu sliku i koliko će se životni standard unaprediti nakon toga.
Međutim, da bismo napredovali i zarađivali više novca, moramo prvo uložiti. To je začarani krug, koji nekada ne može da se razbije, jer činjenica je da viši životni standard donosi i veće troškove.
Kada je u pitanju privatni biznis, uvek postoji način da se uštedi, a da se ne izgubi na kvalitetu. U zavisnosti od toga čime se bavite i na šta trošite, možete primeniti različite vidove ušteda, a mi smo izdvojili nekoliko takvih načina.
Zaposlite umesto da plaćate spoljne saradnike
Velike kompanije mahom imaju interno svoja knjigovodstvena, marketinška ili dizajnerska odeljenja. To pre svega rade da bi smanjili troškove, a potom i da bi imali ljude koji rade posvećeno, samo za njih i na njihovim projektima.
Ovo je težnja svakog biznisa, jer se često ne isplati da plaćate agenciju ili spoljašnje saradnike za određene segmente posla. Zato razmislite o tome da za neke poslove koje često obavljate eksterno zaposlite nekoga u svojoj firmi.
Povucite proizvode koji se ne prodaju
Neke usluge su popularnije od drugih, neki proizvodi isplativiji od drugih. To znači da bi bilo dobro da s vremena na vreme preispitate svoju strategiju i pokušate da ustanovite šta se najbolje prodaje i na čemu najbolje zarađujete. Potom usmerite pažnju upravo na te artikle, kako biste imali kvalitetnu raspodelu resursa.
Zapošljavajte kvalitetne ljude
Neki zaposleni zlata vrede, a neki samo koštaju toliko. Nažalost, neće svaka osoba koju zaposlite biti usredsređena na dobro obavljanje posla koliko i vi sami, ili pridavati toliki značaj poslovnim poduhvatima. To je prirodno, jer ne možete od nekoga sa strane očekivati isti stepen posvećenosti koji imate vi. Međutim, osnovnu profesionalnost i okrenutost poslu morate očekivati.
Zato preispitajte svoje ljudske resurse i razmislite da li na svim pozicijama imate prave ljude ili neki jednostavno više troše nego što doprinose.
Preispitajte tehnologije koje koristite
Da li su vam neophodna dva internet provajdera? Koliko štampačakoristite? Koje softvere plaćate i da li ih koristite maksimalno? Kvartalno ili na svakih 6 meseci testirajte iskorišćenost tehnologija koje plaćate i evaluirajte da li je ovaj novac kvalitetno uložen ili bi neke pretplate jednostavno trebalo ukinuti.
Razmislite o radu od kuće
Da li je neophodno da zakupljujete prostor? Sada, kada smo prošli kroz karantin i radili od kuće, svi smo naučili da je to moguće. Kada se veliki broj projekata može obaviti sa nekog drugog mesta, jednostavno nema potrebe fizički sedeti u firmi.
Obavljajte mesečne kupovine
Umesto da svakodnevno kupujete potrepštine za firmu kao što su papir, spajalice, pa čak i kafa, voda ili sokovi, organizujte mesečne kupovine i grupna pakovanja, kako biste sačuvali vreme i uštedeli na sitnicama.
Voditi biznis nije jednostavno. Morate da razmišljate o različitim sitnicama i svakodnevno pazite da novac ne ide na strane na koje ne treba da ide. Kada počinjete, za ovo je potrebno više truda, jer zarađujete manje i morate voditi računa o tome da se ne rasipate.
Međutim, to je samo jedan od izazova sa kojima ćete se suočavati. Da biste smanjili njihov broj i jednostavnije se borili sa onima koji ostanu, upišite obuku za preduzetništvo i uplovite u svoj biznis sa lakoćom, osposobljeni svim znanjima koja su vam neophodna.