Kada plasirate reklamu na Fejsbuku, stičete mogućnost da je vidi 2,5 milijardi ljudi koji trenutno aktivno koriste ovu društvenu mrežu.
Naravno, da biste došli do ovog ili bar približnog broja pregleda, potreban vam je ozbiljan budžet i još ozbiljniji kreativni pristup.
Da biste uspeli u ovom poduhvatu, neophodno vam je i ozbiljnije poznavanje algoritma Fejsbuka i načina na koji ovaj sistem funkcioniše, kao i detaljno poznavanje ciljne grupe koja bi trebalo da odgovori na vaše reklame i pokušaje da ih pridobijete.
Zato Fejsbuk ima različite vrste oglasa i ciljeve oglašavanja u zavisnosti od toga šta želite da postignete. Ova podela vam znatno olakšava posao.
Ako ne znate šta sve postoji, evo izdvojenih nekoliko vrsta oglasa koji se najčešće koriste i koje bi trebalo da znate.
1. Brand awareness (svest o brendu)
Koristeći ovaj vid oglasa, povećavate šanse da se ljudi sete vašeg brenda kada se s njime ponovo sretnu.
Fejsbuk analizira ponašanje korisnika i njihovu interakciju sa ostalim brendovima, pa u skladu sa tim bira one koji su videli vaš oglas i pronalazi one koji nisu.
Pomoću oglasa za podsticanje svesti o brendu trebalo bi promovisati sve nove proizvode ili brendove koje tek pokrećete.
2. Reach (doseg)
Najjednostavnije rečeno, ovaj vid oglasa će prikazati vaš brend velikom broju ljudi.
Bez dodatnih traženih aktivnosti ili željenog učinka, jednostavno će otići daleko. Mana ovakvog vida oglašavanja jeste to što nema nikakav ishod i što se često može desiti da vam Fejsbuk naplati prikazivanje oglasa osobama koje jednostavno pređu preko takvih objava i ne pogledavši ih.
3. Traffic (saobraćaj)
Ovo je jedna od najčešćih vrsta oglasa na Fejsbuku i savetuje se kao vid oglašavanja svima koji imaju svoj web sajt i žele da na njemu povećaju broj poseta.
Oglas za povećanje saobraćaja na sajtu gradi se prema određenom tekstu ili proizvodu sa sajta tako što se kroz postavku oglasa doda i link koji će voditi na datu adresu.
Na osnovu poznavanja korisnika, Fejsbukov algoritam bira one korisnike koji često klikću na oglase koji ih vode na druge sajtove i tako povećava vašu mogućnost da ostvarite veći broj poseta.
4. Engagement (interakcije)
Ako aktivno koristite Fejsbuk, onda sigurno često viđate upravo ovaj vid oglasa.
Brendovi vole da se oglašavaju putem oglasa za stvaranje interakcija. U pitanju je najjednostavniji način da se neka nova aktivnost promoviše, da se sa većim brojem ljudi podeli zanimljivost ili oglasi neki edukativni sadržaj.
Oglasi koji podstiču interakcije najčešće se prikazuju ljudima koji su skloni da učestvuju u komentarima, dele svoje mišljenje i razmenjuju ideje sa nepoznatim ljudima.
5. Video views (pregled video-sadržaja)
Kao što i naziv kaže, cilj ovih oglasa je da prikažu vaše video-sadržaje što većem broju ljudi i da ih podstaknu da oni što duže ostanu gledajući vaše materijale.
Algoritmi ovo rade kao i sve ostalo – analizirajući i birajući ljude koji više uživaju u animiranim objavama, nego u tekstualnim ili statičnim. Kada ih pronađe, Fejsbuk upravo njima plasira vašu reklamu. Na vama ostaje da pratite koliko je interakcija bilo, te da li je potrebno da unapređujete kreativno rešenje.
6. Lead generation (generisanje lidova)
Lidovi, ili prevedeno u prenesem značenju – potencijalni klijenti jesu nešto što je u prodaji od velike važnosti. Oni se kreiraju izuzetno teško, a upravo ovakav vid oglasa vam može olakšati taj proces. On nudi već unapred popunjene tabele sa podacima korisnika, kako oni ne bi morali da napuštaju Fejsbuk da bi na drugom sajtu ostavili svoje podatke.
Kada ovaj oglas ima prođu kod korisnika i kada podaci stignu do vas, na vama je samo da im direktnim putem prodate proizvod.
7. Conversions (konverzije)
Najvrednija valuta u digitalnom marketingu je konverzija, jer ona govori o tome koliko akcija je sprovedeno zahvaljujući nekoj aktivnosti ili oglasu. Ovaj vid oglašavanja se plasira ciljnoj grupi koja već zna za vas, pa je sklonija da klikne i izvrši konverziju, zato što joj nije potrebno previše dodatnih informacija.
Naučite kako
Da biste znali da iskoristite bilo koji od ovih oglasa, morate imati ozbiljno predznanje, koje ne možete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Kreiranju kampanja prethodi osmišljavanje oglasa, pre čega je potrebno i postavljanje strategije, a pre sve toga neophodno je – digitalno brendiranje. Da biste dobro ovladali svim aspektima marketinškog procesa potrebno je vreme i posvećenost – uz minimum godinu dana učenja i mentorski rad.
Zato upišite jednogodišnju obuku za internet marketing i napravite ključni korak u svojoj karijeri.
(Promo - tekst / Foto: Promo)