DA LI IH IMATE? Ovo je 7 karakteristika uspešnih preduzetnika

Promo

Uspeh u preduzetništvu ne zavisi samo od proizvoda koji nudite ili od novca koji možete da uložite. Mnogo je ljudi koji imaju odlične ideje i sasvim dovoljno novca za pokretanje privatnog posla, ali jednostavno nikada ne dođu do uspeha u svojim poslovnim poduhvatima.

Ako želite da budete preduzetnik, odvojte malo vremena i pokušajte da objektivno procenite imate li ono što je potrebno. Zapamtite, niko nije rođen kao uspešan preduzetnik, pa čak i ako trenutno nemate neku od navedenih osobina, postoje načini da ih razvijete i tako poboljšate svoje šanse za uspeh.

Promo 
foto: Promo

Rvo šta određuje uspešne preduzetnike.

1. Motivacija

Jedna od najvažnijih osobina preduzetnika je samomotivacija.

Ako želite da uspete, morate biti sami u stanju da se potrudite i kada vam nije do toga. Kao preduzetnik, odgovarate samo sebi, nemate šefove koji će vas proveravati.

Ponekad, to znači da je teško kretati se napred bez ikoga ko bi vas "gurao" i podsećao na obaveze. Morate biti posvećeni svom planu i nastaviti dalje – čak i ako u početku nema zarade i klijenata.

2. Svest o sopstvenoj poziciji

U svakom trenutku morate znati šta nudite i kako se vaš proizvod ili usluga uklapaju u postojeće tržište.

Bez obzira na vrstu posla kojim se bavite, morate imati uvid u to gde se trenutno nalazite u celokupnoj ponudi. To znači da umete da prepoznate kada zaostajete za konkurencijom i kada je vreme da malo popravite stvari. Veoma je važno da budete realni i svesni da li ste u prednosti u odnosu na ostale, jeste li u "zlatnoj" sredini ili jedva opstajete i preti vam propast ukoliko nešto ne preduzmete. Sposobnost pozicioniranja i prilagođavanja prema potrebi važan je deo preduzetništva.

Promo 
foto: Promo

3. Preuzimanje rizika

Uspešni poslovni ljudi znaju da je ponekad važno rizikovati. Bezbednost i neprestano kretanje u "sigurnoj zoni" gotovo nikada ne dovode do uspeha kada se bavite privatnim biznisom – da biste ostvarili veću dobit, jednostavno ćete morati da preuzmete i neke rizike.

Ali nije u pitanju skok u nesigurno. Ne smete raditi stvari samo da biste napustili rutinu, rizici moraju biti dobro proračunati i to je važan deo preduzetništva.

Za upravljanje rizicima potrebno je mnogo znanja i poslovnih veština – svaki preduzetnik koji se priprema na donošenje važnih poslovnih odluka koje mogu dovesti do velikog uspeha, mora biti spreman da proceni i efekte eventualnog neuspeha, i da ima unapred pripremljen rezervni plan poslovanja.

4. Umrežavanje

Znanje o tome kako da izgradite kvalitetne odnose sa kolegama, klijentima i branšom, važan je deo preduzetništva.

Sposobnost da se povežete sa drugima, da napravite dobru atmosferu u timu, doprete do svoje ciljne grupe i prepoznate mogućnosti partnerstva je ono što vas može učiniti uspešnim.

Promo 
foto: Promo

Otkrijte gde sve možete da potražite mogućnosti umrežavanja i naučite kako da, uz pomoć drugih, budete što efikasniji.

5. Upravljanje novcem

Kada razmišljate o najuspešnijim preduzetnicima, sigurno mislite da oni ne moraju da brinu o svakom segmentu upravljanja novcem. Tačno je da oni imaju tim ljudi koji se bavi finansijama, kao što i vi verovatno imate računovođu ili druge članove tima koji vam pomažu da vodite posao.

Međutim, ako želite pravi uspeh, ipak biste morali da imateosnovne veštine i znanje o upravljanju novcem. Shvatite kako novac funkcioniše i tako ćete znate gde se finansijski nalazite u svakom trenutku i umećete da vodite svoj posao na zdravim principima.

6. Fleksibilnost

Kao preduzetnik, morate biti fleksibilni. Budite spremni da se menjate. Da biste ostali u vrhu svoje industrije, budite spremni da usvojite promene u procesima rada i pristanete na redukovanje svojih usluga i proizvoda.

Ponekad vam je potrebna i fleksibilnost u razmišljanju. Ovo je suštinski deo rešavanja problema. Učite i vežbajte pronalaženje novih, jedinstvenih i efikasnih rešenja za izazove sa kojima se suočavate.

7. Strast

Konačno, uspešni preduzetnici su strastveni prema svom poslu. Duboko su vezani za svoj proizvod ili uslugu i doživljavaju svoj posao kao misiju.

Strast je ono što će vam pomoći da pronađete motivaciju kada se obeshrabrite, ona je gorivo za uspešno preduzetništvo. Ako je izgubite, to bi mogao biti pokazatelj da je vreme da pređete na nešto drugo. I to nije znak neuspeha. Postoje mnogi serijski preduzetnici koji stvaraju uspešna preduzeća, prodaju ih i potom stvaraju druga.

Promo 
foto: Promo

Dok razmatrate ove karakteristike, razmišljate o tome kako možete što bolje da ih razvijete. Istražujte, razgovarajte, pitajte, čitajte... Mnogo je toga što jedan preduzetnik treba da poznaje, od PR-a i marketinga, do vođenja timova, upravljanja finansijama i rizicima. Zato ne oklevajte, ako je vaša ambicija da postanete lider u svom poslu, obratite se onima koji vam u tome mogu pomoći i uživajte u uspehu.

(Promo - tekst / Foto: Promo)