RAD S KLIJENTIMA: Pročitajte 5 saveta uz pomoć kojih ćete postati sjajan akaunt menadžer
Rad sa klijentima može da bude izazovan. Uvek nalećete na različita pitanja, različite ličnosti, želje, potrebe i ideje, koje morate prihvatiti, obraditi i rešiti tako da osoba sa kojom sarađujete bude zadovoljna krajnjim rezultatom.
Što uspešniji postajete, to ćete više klijenata imati, ali samim tim dobićete i više obaveza kojima morate upravljati svakoga dana. Posao akaunt menadžera je da, sa jedne strane rade sa eksternim saradnicima, a sa druge sa internim timom koji bi trebalo da isporuči finalni proizvod.
Danas, kada se ovaj posao može raditi i onlajn, tražnja za novim kadrom je velika, a samo vas finese mogu izdvojiti i predstaviti kao bolje od ostalih. Zato pratite sledećih nekoliko saveta i postanite eksperti u svom poslu.
Zakazujte obaveze
Ukoliko imate mnogo klijenata, morate biti dobro organizovani.
Zato je vaš najbolji prijatelj tabela u kojoj ćete pratiti sve obaveze koje imate. Primera radi, za neke klijente unapred znate da s njima morate imati polugodišnje sastanke na kojima ćete proći kroz budžete, rezultate i sve što je do tada urađeno.
Zato pravovremeno ubacite sve što je izvesno u svoj kalendar i podesite podsetnike, kako biste uvek bili spremni i na fiksne i na nepredviđene okolnosti.
Napravite plan poziva
Svaki klijent zaslužuje vašu pažnju. Greška koju menadžeri prodaje često prave jeste da posvećuju više pažnje onima koji imaju skuplje ugovore, a zanemaruju manje klijente.
Ono što ispuštaju iz vida jeste činjenica da mali često postanu veliki, ukoliko im poklonite pažnju i posvetite se njihovim projektima. Zato napravite plan toga kada ćete s kim stupiti u kontakt i držite se tog plana prilikom rada. Dajte svima podjednako i vremena i strpljenja.
Napravite plan zadržavanja
Neki klijenti će potpisati ugovor na godinu dana, neki na 3 godine, a neki na 3 meseca. Kao akaunt menadžer, morate znati u kom trenutku ističe koji ugovor, za svakoga od njih, kako biste mogli da isplanirate i organizujete zadržavanje.
Do tog trenutka morate imati sve informacije, da biste uvek znali šta možete dodatno da ponudite svojim klijentima kako biste ih zadržali uz sebe. Ovako ćete se na vreme obezbediti i smanjiti šansu da vas napuste.
Gledajte širu sliku
Kada imate veći broj klijenata, često možete gubiti vreme na sitnice kako biste svakom od njih pružili najbolju uslugu i odgovorili na sve zahteve. Međutim, nekada morate prebaciti deo posla i na saradnike, koji možda neke delove posla poznaju bolje od vas.
Bavite se onim što vam ide najbolje i što niko drugi osim vas u timu ne može da uradi, a sve ostalo ostavite drugima i verujte im da će završiti posao jednako dobro kao i vi.
Testirajte i preispitujte
Planovi se postavljaju nekada 6 meseci, a nekada i godinu dana unapred. Ovo je dugačak vremenski period, tokom koga mnogo toga može da se promeni.
Zato uvek budite spremni na nepredviđene okolnosti i preispitujte planove koje ste postavili. Ako je potrebno, jednom mesečno zakažite sebi termin za reviziju, kada ćete proći kroz sve što ste do sada uradili i proceniti da li stvari idu po planu ili gubite konce.
Naučite kako
Organizacija vremena nije jedino što akaunt menadžer mora imati. Pored toga morate znati da sagledate i širu sliku, da postavite strategiju, da budete dovoljno informisani o svim delovima posla članova vašeg tima kako biste mogli da proverite šta je urađeno per nego što ode do klijenta.
Za ovladavanje svim ovim veštinama biće vam potrebno obrazovanje. Upišite obuku za akaunt menadžera i budite sigurni da imate znanje sa kojim možete uplivati u ove vode.
Promo tekst