UPRAVLJAJTE REPUTACIJOM: Tri saveta za dobar digitalni PR
Reputacija je nešto o čemu moramo brinuti svi, bilo da smo fizička ili pravna lica. Reputacija će nas pozicionirati bolje ili lošije u odnosu na ostale, bilo u traženju posla, novih klijenata, ili novih opcija u bilo kom aspektu života.
Brendovi su odavno svesni ovoga, pa samim tim imaju ozbiljne strategije i agencije koje se o njihovoj reputaciji brinu planski. To znači da imaju unapred ustanovljen niz koraka i odgovore na sve potencijalne nepredviđene situacije.
Sve više faktori koji utiču na reputaciju dolaze sa onlajn kanala, pa oni moraju da prate i ovaj segment. Imajući u vidu širinu prostranstva interneta, ovo može biti izuzetno teško. Ukoliko se brinete o reputaciji svog brenda na internetu, evo nekoliko saveta koji vam mogu biti od pomoći.
Pratite sajtove i medije iz struke
Da biste bili u toku sa svim novinama u struci, morate pratiti relevantne izvore, koji će vas obaveštavati o svim trendovima i aktuelnostima. Neki od poznatijih su PR.com, BusinessWire i PR Newswire. Čitajući tekstove na ovim sajtovima u svakom trenutku ćete biti opremljeni kvalitetnim informacijama koje vam mogu pomoći da rešite neke izazove sa kojima se srećete i koji su možda naizgled nerešivi.
Naučite nove veštine
Da biste bili dobar PR menadžer, danas vam je potrebno više od čistog poznavanja odnosa s javnošću. Veštine koje bi vam bile korisne su i optimizacija sajtova, pretraživanje ključnih reči, digitalna analitika, kreiranje plana objava i pisanje tekstova u skladu sa tim pravilima.
Takođe, neophodno je da imate brze reakcije i unapred razrađen krizni plan za slučaj negativnih komentara ili nekih reakcija koje možda niste očekivali.
Pišite za ciljnu grupu
Iako se digitalni algoritmi menjaju konstantno, ne trudite se da pišete za algoritam, već za svoju ciljnu grupu, koja će vas čitati.
Ljudi prepoznaju kada je vaš sadržaj namenjen njima i mnogo lakše i radije čitaju takve tekstove i objave pre nego one tekstove koji su idealno optimizovani tako da zadovoljavaju potrebe Google algoritma.
Naučite kako
Kratki kursevi koji kruže internetom, a koji obećavaju kompletno PR znanje za nekoliko meseci, mogu vam samo oduzeti vreme i novac. Vreme koje vam je potrebno da ovladate svim veštinama potrebnim za ovaj posao iznosi minimum godinu dana, koje ćete provesti u radu sa mentorima koji imaju višegodišnje iskustvo, znanje iz struke i odgovore na sva vaša pitanja koja će vam se možda javiti.
Upišite obuku za online PR i izaberite karijeru kojom ćete moći da se bavite iz bilo kog dela sveta.