VOZILI SMO FIJAT 500X: On ima X faktor, ali da li sme da uprlja gume!
Tri zaobljena dugmeta ispod centralnog displeja dokazuju da je ovo ipak "fića". Sjajan spoj retro tastera koji svi mi (40+) odlično pamtimo. Sve ostalo je ipak drugačije, jer on mora da ima X faktor. Glavno je pitanje - da li sme da uprlja gume. Odgovor je polovičan - sme, ali ne previše.
U njegovom opisu piše "kros", ali pogon na sve točkove stavljen je ad akta. Naravno, to nema nikakve veze u kontrolisanim uslovima, odnosno na asfaltu. Naš "X" odlučio je da šumske puteve ostavi bratu "renegejdu", dok on operiše na suvom. Iako je prošlo više od pola decenije od premijere, njegove podignute "ćinkvećento" linije nemaju mnogo bora. Spoljašnjosti pomažu stilizovana svetla, zadnji deo u sredini je sa srebrnom plastikom, a tu je i dodatno ojačanje pozadi sa atraktivnom imitacijom difuzora.
Dizajn kabine je jača strana sa mnoštvom ispisanih detalja "500X". Retro kombinacija sa modernim sistemima je i ovog puta uspela, u režiji Italijana. Komande su jasne, hvalimo tastere za prozore koji su odlično postavljeni, a posebno su dobre komande za audio-uređaj iza upravljača, što je staro, ali veoma efikasno rešenje iz "Krajslera", koje čak i "Mercedes" dan danas koristi. Ipak, osvetljenje instrument table je zastarelo. Siva nijansa je atraktivna, ali digitalni TFT ekrani fale, jer ipak je 2020. godina. Centralni ekran je koristan, a dobro je to što je kombinacija tač-skrina i dugmadi.
Ostala rešenja, poput komandi klime i ostalih funkcija su pristojna. Korisnost je takođe veoma dobro odrađena, a na obe strane tu su USB priključci, kao i AUX utičnica. Materijali su solidni, odnosno u rangu klase, a tekstil na sedištima kvalitetan. Mesta ima dovoljno u oba reda sedišta, a pozicija vozača je povišena, pa je saobraćaj pregledam u svakom trenutku.
Vozač lako nalazi dobar položaj. U oba reda sedišta primenjen je recept povišenih klupa, pa mesta ima na pretek. I završna obrada je dobra, a šteta je što se pravi u italijanskom gradu Malfiju pa ne možemo, kao svojevremeno, da pohvalimo i naše Kragujevčane.
Naš 500X pokreće četvorocilindrični 1,6-litarski dizel sa 120 konjskih snaga. Korektna snaga koja garantuje racionalnu potrošnju, a opet nam ostaje dovoljno snage da prestignemo na magistrali. Radi kultivisano, elastičan je, tek na visokim obrtajima zna da ubaci nešto jaču buku u kabinu. Potrošnja od oko 5,5 litara pri 120 km na sat je korektna, dok je u gradu to oko 7 litara, što znači da nećete biti čest gost na benzinskoj pumpi. Snaga se prenosi putem automatskog menjača, koji radi posao bez većih zamerki. Naravno ako mislite da ste pametniji, tu su čak i klackalice iza volana, što je retkost u klasi u kojoj brzina nije najvažnija. Enterijer je dobro organizovan, ima dovoljno polica za sitnice.
Sve zajedno ovaj "fijat" ima X faktor. Zanimljiv je za vožnju, a uz italodizajn ne ostavlja ni prolaznike ravnodušnim. Model sa testa zbog motora i bogate opreme podiže cenu na neprijatnih 27.600 evra. Za utehu, u toku je velika akcija za benzinac 1,0 120KS, koji košta veoma korektnih 15.990 evra.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
FIAT 500X MULTIDŽET
Motor: Turbodizel, 1.598 ccm
Snaga: 120 KS pri 3750 0/min
Moment: 320 Nm pri 1750 o/min
Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,7 s
Maks. brzina: 186 km/h
Emisija CO2: 109 g/km
Potrošnja na testu (grad): 6,7 l/100 km
Testirani model: 27.600 evra
Osnovni model: 15.990 evra