MENADŽMENT DRUŠTVENIH MEDIJA: Evo kako da uspešno vodite kompanijske profile na društvenim mrežama
Pre samo nekoliko godina vođenje više profila na različitim društvenim mrežama u marketinške svrhe bilo je moguće obavljati nesmetano. Danas je, zbog sve većeg uticaja koji društvene mreže imaju na poslovanje i značajnih rezultata koje marketinške kampanje donose, situacija potpuno drugačija
Ogromna konkurencija doprinela je tome da korisnici obraćaju manje pažnje na poruke koje za cilj imaju promociju pojedinačnih brendova. Zato, ukoliko planirate da zarađujete od aktivnosti na Facebooku, Twiteru, Instagramu ili nekoj drugoj društvenoj mreži, pomno pratite ova 4 saveta. Oni će vam pomoći da se izdvojite od konkurencije i postanete uspešan community menadžer.
1. Postavite jasne ciljeve
Najčešća greška prilikom vođenja kompanijskih profila na društvenim mrežama dešava se kada kompanija nema jasno definisan cilj ka kome ide. Iako možda zvuči kao očigledan savet, koji se može primeniti svuda, aktivnosti na društvenim mrežama ne mogu biti uspešne bez ispunjavanja ovog koraka.
Jasan plan doprineće tome da ostvarite uspeh jer znate ka čemu idete, dok će se vaši pratioci identifikovati sa brendom koji zastupate. Zato prilikom kreiranja ciljeva budite što određeniji.
Stručnjaci veruju da ćete ostvariti značajnije rezultate ukoliko sebi postavite tačno definisan cilj. Što specifičnije – to bolje. Primera radi, umesto da kažete da vam je cilj da povećate broj pratilaca, vaš cilj može biti da proširite listu pratilaca za 4.000 ljudi.
2. Dajte prioritet najtežim poslovima i stvorite rutinu
Iak većina prioritet daje najlakšim zaduženjima kao što su objavljivanje slika i deljenje postova, uspešni stručnjaci u ovoj oblasti tvrde da treba raditi upravo suprotno.
Studije su pokazale da je čovek najspremniji za rad ujutru, što znači da je početak radnog dana idealno vreme da se fokusirate na zahtevnija zaduženja kako biste bili što produktivniji.
Takođe je veoma važno da tokom svakodnevnog rada uspostavite određenu rutinu, koja će vam pomoći da izvršavate svoja zaduženja po tačno isplaniranom redosledu.
3. Obratite pažnju na pratioce
Community menadžeri često zaboravljaju šta je njihova osnovna uloga, pa zapostave pratioce, koji bi trebalo da budu njihova glavna okupacija.
Mišljenje pratilaca će vam biti od velike pomoći kada ih dobro upoznate i kada saznate šta im je interesantno i koji sadržaj ih podstiče na interakciju.
Ovakve informacije biće vam dragocene prilikom kreiranja budućeg sadržaja koji ima za cilj da promoviše vaš brend. Korisni alati koji će vam omogućiti detaljnije informacije o vašim pratiocima možete pronaći na sajtovima kakav je Mention.net.
4. Delite viralne sadržaje
Uspešni stručnjaci koji vode društvene mreže velikih kompanija znaju na koji sadržaj će pratioci reagovati. Da biste i vi došli do tog nivoa neophodno je da budete što bolje informisani, kako o potrebama vaših pratilaca, tako i o aktuelnim sadržajima koji kruže internetom.
Viralni postovi su oni koje publika najčešće šeruje ili lajkuje. Praćenje ove vrste objava koje kruže internetom daće vam uvid u najefikasniji sadržaj za promovisanje brenda.
Zašto je dobro biti community menadžer?
Vođenje profila na društvenim mrežama nije samo jednostavno objavljivanje sadržaja, već ozbiljna marketinška nauka za privlačenje što šireg kruga eventualnih potrošača jednog brenda. Upravo su zbog toga stručnjaci koji poseduju veštine iz ove oblasti na ceni.
Pored toga, ohrabrujuća činjenica za sve koji maštaju da zarađuju dok su na Facebooku, Twitteru ili Instagramu jeste to što usavršavanje u ovoj oblasti ne traje duže od godinu dana, a predstavlja garanciju za sigurno radno mesto i uspešnu karijeru.
(Promo - tekst / Foto: Promo)