mega projekat

OVO ČUDO OD TUNELA IDE 40 METARA ISPOD BALTIČKOG MORA: Počela izgradnja najvećeg podvodnog tunela na svetu između Nemačke i Danske

Foto: Youtube prtscr / TomoNews US

Nakon više od decenije planiranja, počeli su radovi na najdužem podvodnom tunelu na svetu, koji će kroz Baltičko more povezivati Dansku i Nemačku.

Tunel ''Femarnbelt'' spuštaće se i do 40 metara ispod Baltičkog mora, a biće otvoren 2029. godine.

Tunel, koji će biti dug 18 kilometara, jedan je od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata, a u njega će biti uloženo preko sedam milijardi evra, prenosi CNN.

Foto: EPA / Ida Marie Odgaard
foto: EPA / Ida Marie Odgaard

Tunel će prolaziti Femarnovim pojasom, tesnacem između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika.

Trajektu treba 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, vozom će biti potrebno sedam, a automobilom 10 minuta kako bi se iz jedne države prešlo u drugu.

Tunel, čiji je službeni naziv ''Fermarnbelt fiksed link'' (Fehmarnbelt Fixed Link), ujedno će biti i najduži kombinovani tunel na svetu, jer će imati komponente auto-puta i železnice.

Sastojaće se od dva auto-puta, koji će biti odvojeni službenim prolazom i dvema električnim železničkim prugama.

Foto: Youtube prtscr / TomoNews US
foto: Youtube prtscr / TomoNews US

"Danas, ako idete vozom od Kopenhagena do Hamburga, treba vam oko četiri i po sata. Posle završetka izgradnje tunela, isto putovanje trajaće dva i po sata. Mnogi lete između ta dva grada, ali će u budućnosti biti bolje samo sesti u voz", rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u danskoj državnoj kompaniji Femern A/S, koja je zadužena za ovaj veliki projekat.

OVO ČUDO OD TUNELA IDE 40 METARA ISPOD BALTIČKOG MORA: Počela izgradnja najvećeg podvodnog tunela na svetu između Nemačke i Danske Izvor: Youtube

Isto putovanje biće brže i za vozače, jer će se uštedeti vreme koje inače provedu u čekanju na trajekt.

Projekat datira još od 2008. godine kada su Nemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela.

Posle toga je trebalo više od 10 godina kako bi obe države donele posebne zakone i sprovele povezane studije.

Kurir.rs / Tanjug,