Turistički sektor je na aparatima poslednjih meseci, a potpuno je izvesno da će veliki broj agencija propasti u dolazećem periodu. Jedna agencija iz Čačka u petak je otišla u stečaj, a zasad je neizvesno da li će turisti koji su uplatili aranžmane biti obeštećeni.
Osiguranja pokrivaju deo aranžmana agencija, a pitanje ostaje da li će deo turista biti obeštećen. Kada je reč o agenciji iz Čačka, nedoumica je o tome da li će stečajna masa biti dovoljna da se isplate ljudi, ali gotovo je izvesno da će sredstava biti daleko od onog što je dovoljno.
Goran Papović, iz Nacionalne organizacije potrošača, upozorava da mnogi u turistčkom sektoru mogu da zloupotrebe službrni položaj.
- Aranžmani dolaze na kraju, postoji jasna procedura kad se proglasi stečaj - odredi se stečajni upravnik, pa od stečajne mase, ako postoji, prvo se namire poverioci, pa tek onda potrošači... Nažalost, iskustvo nam govori da stečajne mase po pravilu nema, poslovni objekti ..nekretnine i sl, tako da potrošači ostaje bez ičega, jer je između ostalog pitanje da li je agencija platitila osiguravajućim kućama svoje obaveze, odakle bi se koliko-toliko obeštetili potrošači... Iskustvo nam govori da če mnoge agencije koristiti model proglašenja stečaja, a da će nedugo zatim otvoriti drugu agenciju i nastaviti da radi! To se mora Zakonom zabraniti i sakcionisati velikim kaznama - objašnjava Papović.
Podsetimo, upućeni u dešavanja su ranije upozorili da preti situacija da turisti dobiju do 20 odsto od aranžmana, a da neki neće ni tu cifru uspeti da naplate.
(Kurir.rs)