IZLOŽBA VENČANICA U MUZEJU SAVREMENE UMETNOSTI! Žan-Pola Gotje: Žao mi je što nisam u Beogradu, ali dolazim!
Uprkos svim teškoćama u kojima se ceo svet trenutno nalazi zbog pandemije koronavirusa, Beograd je još jednom centar kulturnog i modnog sveta.
Po ugledu na najveće svetske muzeje, koji već godinama visoku modu predstavljaju kao vrhunsku savremenu umetnost, u Muzeju savremene umetnosti održana je konferencija za medije povodom otvaranja izložbe jednog od najpoznatijih francuskih modnih kreatora svih vremena Žan-Pola Gotjea.
Izložba nosi naziv "Ljubav je ljubav: radost venčanja za sve" i na njoj posetioci mogu pogledati ukupno 38 venčanica visoke mode kreiranih u periodu od 1990. do 2020. godine. Beogradska postavka predstavlja finale izložbe "Modni svet Žan-Pola Gotjea: Od trotoara do modne piste", koja je u 12 gradova sveta privukla više od dva miliona posetilaca, obarajući rekorde posete modnih izložbi.
- Moje venčanice su tradicionalno zatvarale revije visoke mode i ova izložba dolazi na kraju moje karijere kao dizajnera visoke mode - istakao je nedavno Gotje u intervjuu za poznati modni magazin WWM.
- Srpska publika će moći da vidi moj rad, moje kodove i vrednosti, upravo kroz prizmu autfita za venčanje. Sve je u znaku ljubavi i radosti i haljina koje treba da budu najlepše u vašem životu - izjavio je slavni kreator.
Na početku konferencije predstavnicima medija obratio se putem video-linka iz Pariza i Žan-Pol Gotje, koji je posebno pozdravio beogradsku publiku, istakavši da mu je jako žao što zbog pandemije nije i lično prisutan na otvaranju i da će do kraja izložbe u nekom momentu i doći u Beograd. Kanadski kustos Tjeri-Maksim Lorio istakao je da je beogradska postavka po mnogo čemu posebna i da je ovo prvi put da se pred očima javnosti nađe osam Gotjeovih venčanica koje nisu bile deo ranije postavke, kao i da je ovo prvi put da se ove haljine vide bez ikakve staklene zaštite, što nije slučaj s modnim izložbama.
Izložba u MSU otvorena je od danas pa do Dana zaljubljenih 14. februara 2021. godine.
Kurir/ A. Panić, foto: Aleksandar Panić