Digitalni marketing je pretrpeo velike promene u 2020. godini. Mnogi skeptični brendovi su shvatili da je krajnje vreme da se i sami priključe borbi na digitalnom tržištu, zato što je tradicionalno tržište ostalo gotovo prazno usled pandemije. Zbog toga su menadžeri na društvenim mrežama imali pune ruke posla.
Razvoj koji se može očekivati 2021. godine dolazi od osluškivanja iskusnih korisnika. Analizom njihovih želja i očekivanja moguće je zaključiti koje nove tendencije nam donosi 2021. godina.
Glasovna pretraga
Sve više ljudi koristi glasovnu pretragu. Ovaj trend možete povezati i sa pojačanom upotrebom kućnih asistenata kao što su Alexa ili Google Home, mada ni Siri ne zaostaje u ovoj trci. Ljudi su počeli da se navikavaju na to da pritisnu dugme, kažu šta im je potrebno i sačekaju da im virtuelni asistent odgovori.
Zašto je ovo važno za digitalni marketing? Zato što se menja i sam sistem optimizacije sajtova. Pretraživači sada funkcionišu tako da ljudima prikazuju one sajtove koji se podudaraju sa njihovim govorom, akcentom ili formulacijom rečenice. Zbog toga se, ako ove godine želite bolje rezultate, morate se brižnije pozabaviti SEO optimizacijom.
Analiza osećanja
Do pre nekoliko godina ovo je zvučalo kao naučna fantastika, a danas postoji na stotine alata na internetu koji vam mogu pomoći da ustanovite kako se ljudi osećaju kada govore o vašem brendu. Analizom reči koje koriste i uz pomoć neurolingvistike, sistemi koji rade po principu veštačke inteligencije mogu vam dati konkretan opis njihovih emocija.
Neki od besplatnih alata koje za to možete koristiti su Awario i Brand24. Od rešenja koja se plaćaju dobijate više. Oni vam, pored ukazivanja na osnovna pozitivna i negativna osećanja, govore precizno i koju emociju ljudi osećaju – tugu, strah, sreću, radost, iznenađenje ili nešto sasvim drugo.
Čet roboti
Danas morate pretpostaviti da su svi onlajn. To uključuje i vaše pratioce, ali i vaše potencijalne kupce. Zato je neophodno da bar deo svojih procesa automatizujete, jer usled loše korisničke podrške ljudi mogu početi da odlaze od vas. Čet botovi su efikasno rešenje, jer na osnovu predefinisanih pitanja mogu trenutno odgovoriti posetiocima sajta.
Oni se sada najviše koriste za brze odgovore, beleženje žalbe ili ukazivanje na delove sadržaja koji mogu dodatno pomoći u vezi sa problemom koji je posetilac izložio. Ako ne želite robotizovani čet, onda uvek možete instalirati i regularni, koji će podržati vaš korisnički servis.
Personalizujte poruke
Personalizacija nije nova vest. Od razvoja prvih alata u digitalnom marketingu priča se o sužavanju ciljne grupe i užem targetiranju korisnika. Cilj je oduvek bio doći do one osobe koja je zaista zainteresovana za vaš brend, i personalizovanja poruke upravo za nju.
Takozvane retargeting opcije su unapredile ovaj pristup, ali je veliki deo posla i dalje na vama. Vi morate da istražite i napravite profil svoje ciljne grupe, kako biste mogli da fokusirate svoju komunikaciju.
Koristite mikromomente
Mikromomenti korisnika su oni trenuci u kojima on dobije intenzivnu želju da nešto uradi.
Primera radi, ako odluči da sazna nešto, mikromomenat će biti to da će otvoriti Google aplikaciju na svom telefonu. Ako želi da ode nekuda, mikromomenat će biti otvaranje aplikacije za naručivanje prevoza.
Istražite koji su to momenti bitni za vaš brend i na osnovu toga pokušajte da presretnete svoju ciljnu grupu u njihovim mikrotrenucima.
Naučite kako
Svi ovi trendovi su već tu. Važno je pripremiti biznis za njihovu implementaciju. Naravno, da biste to mogli da uradite, neophodno vam je znanje, koje ne možete steći na nekom kratkom kursu. Posvetite se unapređenju svog brenda na pravi način i posvećeno radite sa mentorima čiji je posao da vas osposobe za karijeru u skladu sa stremljenjima. Za to će vam biti potrebno bar godinu dana, ali na kraju tog puta vas čeka ozbiljna karijera.
Zato upišite obuku za internet marketing i donesite pravu odluku za svoj budući posao.
Promo tekst