KAKO STATI NA PUT NASILNIČKOJ VOŽNJI: Četvrtina poginulih su mladi, a prethodne godine registrovano je više od 2.000 prekršaja

Printscreen

Slučaj u Nišu u kome su poginuli su 12-ogodišnji dečak i muškarac star 48 godina, a vozač "audija" koji ih je pokosio ima 20 godina nije i jedini u kojem je učestvovao mladi vozač.

Bulevarom Medijana je projurio automobil kojim je upravljao 20-godišnji vozač i to nije jedini mladi vozač kome ulice liče na trkačke staze. Policija najčešće za volanom automobila koji izazivaju nezgode usled ekstremnog prekoračenja brzine zatiče baš takve vozače.

- Mladi su rizična grupa, skloniji su dokazivanju, konzumiranju alkohola, nezreli i neiskusni, nisu dovoljno informisani, ako ga stavimo za volan jakog motora može da dovede do tragičnih posledica - kaže Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije.

Dodatno otežava i to što se sudska praksa nije menjala više od 30 godina. Zbog toga ni policija, na primer, nema na raspolaganju snimke koji se dele na društvenim mrežama. Jedina značajna novina su presretači.

Printscreen/RTS 
foto: Printscreen/RTS

- Imamo pojave na društvenim mrežama gde imamo veliki broj snimaka ljudi gde je malo reći da divljaju na putevima. Imamo emisije gde vidimo poznate kako čine prekršaje, a sistem ne reaguje. Zašto? Zato što se svi pozviaju na praksu i ponašanje u poslednjih 30 godina. U nekim državama kao što je Velika Britanija postoji policijski tim koji prate društvene mreže i kad neko nakači snimak divljačke vožnje odmah reaguju - napominje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Kada je reč o nasilničkoj vožnji, samo tokom prethodne godine policija je registrovala više od 2.000 prekršaja. Taj posao im otežava na primer uobičajeno ablendovanje između vozača kad primete radar. I ne samo to.

- Ono što nam čini problem je ono što je aktuelno su Viber grupe i radio stanice, molio bih građane da se zapitaju kome pomažu i kome čine uslugu. Pomažu samo onima koji bi činili prekršaje, onima koji će sutra zbog svog ponašanja da ubiju nekoga na putu - napominje Vida.

Ugrožavaju druge, ali i sebe. Statistika kaže da čak četvrtinu poginulih u saobraćaju čine mladi, između 18 i 30 godina.

Zbog njih je pre tri godine i zakon promenjen. Između ostalog, izmene predviđaju ograničenja za vožnju motora ili kola snage jače od 80 kilovata. Deo odgovornosti, naravno, je i na roditeljima.

(Kurir.rs/ RTS)