Barska pruga jedna je od najvažnijih saobraćajnica koja prolazi kroz izuzetno nepristupačne predele. Zbog toga o bezbednosti železničkog saobraćaja od Beograda do Vrbnice svakodnevno brine 11 alpinista.
Oni su prošli specijalnu alpinističku obuku i tako zamenili više stotina radnika nekada angažovanih na ovim rizičnim poslovima uklanjanja trošnih stena i šiblja sa padina, osiguravanja odrona, viseći na sajlama na visini od nekoliko desetina metara.
Denis Husović, radnik Deonice za održavanje kosina pri "Infrastrukturi železnica Srbije" ovaj zadatak izvršava već 15 godina.
"Uvek ima odrona, čuda.. moraš da siđeš, da odradiš da ne bi sišlo na kolosek, uvek je opasnost sići, tu su kolege da pomognu", kaže on.
Poslovođa Željko Ljiljanić, takođe je izložen velikim opasnostima.
"Prvo vizuelno pregledamo gde je kritično, neki veći kamen koji nije zaštićen mrežom i slično, pa onda idemo da rešavamo situaciju", objasnio je on.
Alpinista železničar Zvonko Gazdić navodi da su najkritičniji delovi od Zlatibora do granice, kao i Valjevo-Kosjerić.
Najstariji alpinista među železničarima Milorad Gločevac kaže da su imali odrone od 600 kubika, a ta količina brzo zatrpa prugu pa je na njima da brzo deluju.
(Kurir.rs)