Mnoge kompanije i dalje na svoje web sajtove gledaju kao na neophodan trošak poslovanja, koji služi isključivo za prezentaciju biznisa. Web sajt je zapravo prilika da se privuče nova publika i steknu novi klijenti. Zato vam predstavljamo nekoliko saveta uz pomoć kojih ćete svaki web sajt pretvoriti u marketinški alat.
1. Uložite vreme u SEO optimizaciju
Da bi web sajt bio živ i obavljao svoju promotivnu funkciju, neophodno je da bude optimizovan za internet pretraživače. SEO optimizacija je način da web sajt postane vidiljiviji širokom krugu posetilaca. Istraživanja su pokazala da u proseku čak 80% posetilaca na određeni sajt dođe upravo preko Googlea, Yahooa, ili nekog drugog internet pretraživača. Kako će vaš web sajt biti pozicioniran na ovim pretraživačima zavisi isključivo od SEO optimizacije.
Za optimizaciju ne morate uložiti ogroman novac. SEO optimizacija je širok pojam. Primera radi, ukoliko smanjite veličinu slika koje se nalaze na web stranici, time ćete ubrzati učitavanje, što će Google prepoznati kao gest optimizacije.
2. Inspirišite posetioce da se vrate na vaš sajt
Ukoliko želite da prilikom prve posete impresionirate i zabavite posetioce, u tom poduhvatu vam mogu pomoći napadna grafika, kao i audio ili video sadržaji. Međutim, ako vam je cilj da se posetioci ponovo vrate na vaš sajt, onda bi trebalo da im, umesto trenutno zanimljive atrakcije, ponudite sadržaje koji će im biti zaista korisni, koje će vrlo rado preporučiti svojim prijateljima, a koje će i sami poželeti da pročitaju ponovo.
3. Pokrenite email kampanju
Kako biste povećali saobraćaj ili broj prodaja preko određenog web sajta nije dovoljno da se oslonite isključivo na sajt. Razni marketinški alati će vam pomoći da privučete potencijalne kupce vaših usluga ili proizvoda da posete vašu web stranicu. Jedan od najboljih načina za takvo nešto jesu kampanje putem elektronske pošte. Istraživanja pokazuju da se ljudi često odlučuju na online kupovinu nakon ponude koju dobiju preko emaila.
4. Ne zaboravite da uvek promovišete svoju web adresu
Kako biste unapredili svoje poslovanje, veoma je važno naglasiti koji web sajt koristite u svim ostalim reklamnim kampanjama koje vam služe za širenje kruga potencijalnih potrošača. Vizitkarte, flajeri, bilbordi i svi ostali materijali za oglašavanje moraju da sadrže i vašu web adresu, na kojoj će posetioci moći da dobiju sve detaljne informacije o vašem poslovanju.
5. Ponudite sve što treba posetiocima na jednom mestu i gurnite sebe u drugi plan
Česta greška koju i velike i male kompanije prave na svojim web sajtovima jeste stavljanje sebe u prvi plan i preterano naglašavanje sopstvenih odlika. Prosečan posetilac svakog web sajta na određenu stranicu sajta dolazi da bi saznao informacije koje ga zanimaju. Upravo zato posetiocima treba ponuditi ono zbog čega su došli na vašu stranicu, a priču o vašoj kompaniji svesti na minimum.
Za najefikasnije sajtove smatraju se oni koji nude konkretne odgovore na pitanje zašto su ovaj proizvod ili usluga pravi. Takođe kao uspešne stranice pokazale su se one koje manje koriste reči „mi”, „nas”, „naš”, a više su orijentisane na stavljanje fokusa na potrošače.
Tehnike promocije i marketinške veštine mogu znatno poboljšati posetu na svakom web sajtu, a samim tim i određeno online poslovanje. Alati i trikovi kojima se služe obrazovani stručnjaci za online marketing uticali su na ogromnu potrebu za njima na tržištu. Jednogodišnja obuka za vođenje marketinga na internetu je najbolji način da postanete jedan od ovih stručnjaka.
Foto: Promo