Marketinški stručnjaci odavno su otkrili da boje utiču na razmišljanje potrošača. Kako bi probudili određenu emociju kod posetilaca web stranica, u savremenom digitalnom dobu o usklađivanju boja u marketinške svrhe brinu se i oni čiji je posao da ih kreiraju.
Pored toga što su zaduženi za to da osmisle funkcionalan web sajt na kome će se posetilac lako snalaziti, posao web dizajnera je i da pravim izborom boja učini da posetilac razmišlja na određeni način. Istraživanja o važnosti boja u marketingu pokazala su da svaka boja ima određeni uticaj na posetioce.
Ako vas interesuje psihologija boja, u nastavku saznajte više o ovoj zanimljivoj temi.
Bela, žuta, i ružičasta boja doživljavaju se kao iskrene i čiste
Belu boju potrošači, u ovom slučaju posetioci sajtova, uglavnom povezuju sa jasnoćom, čistoćom i smirenošću. Kada je u pitanju žuta boja, istraživanja su pokazala da ona takođe asocira na iskrenost, ali za razliku od bele, kombinuje sreću i optimizam.
Roze s druge strane, pored iskrenosti, priziva osećaj topline i mekoće, ustanovili su stručnjaci.
Crvena, narandžasta i žuta izazivaju uzbuđenje
Još od davnih šezdesetih godina prošlog veka psiholozi su pronašli vezu između crvene boje i uzbuđenja. Aktivnost, stimulacija, nalet energije – svi ti efekti kod većine ljudi se javljaju kada se susretnu s crvenom bojom.
Istina je da sve boje sa dužim talasnim dužinama, kao što su crvena, žuta i narandžasta, imaju sličan efekat – one proizvode otvorenost, podstiču energiju i uzbuđenje.
Plava i braon čine sajt ozbiljnim i pouzdanim
Ukoliko web dizajner želi da napravi web sajt koji će klijentima ulivati poverenje, psiholozi ističu da bi onda plava boja trebalo da preovlađuje na stranicama koje kreirate.
Sličan uticaj na posetioce web stranice imaće i smeđa boja, koja pored poverenja, odaje i ozbiljnost i pouzdanost.
Uloga web dizajnera u psihologiji boja
Da bi jedan web sajt zadovoljio sve kriterijume i kod posetilaca probudio ona osećanja koja je klijent zamislio, potrebno je pažljivo uklopiti boje i kompletan dizajn. Pored odabira odgovarajućih boja, obrazovani stručnjaci koji se bave web dizajnom moraju i da osmisle kako će izgledati struktura sajta, ali i da obezbede sve funkcionalnosti u okviru jedne web stranice. Pri tome, njihov posao je da navigaciju učine brzom i intuitivnom.
Kreiranje web sajtova postalo je jedan od najunosnijih poslova današnjice, a web dizajneri su odlično plaćeni kreativci, koji uvek imaju priliku da pronađu posao.
Znanje i veštine koje će svima omogućiti da počnu da se bave ovim interesantnim zanimanjem moguće je steći pohađanjem jednogodišnjeg edukativnog programa, specijalizovanog za obuku budućih web dizajnera.
Promo tekst