Za marketinške konsultante

SAVRŠENA KAMPANJA: Odgovori na ova 4 pitanja – ključ za kreiranje marketinške kampanje

Foto: Promo

Uspešne kompanije izdvajaju se po jasno definisanoj marketinškoj strategiji koja čini da celokupno poslovanje deluje efektno.Vlasnici malih kompanija često ne posvećuju dovoljno pažnje kreiranju marketinškog plana, jer veruju da vođenje web sajta, slanje promotivnih mejlova, pisanje tekstova za blog i slične taktike koje imaju za cilj privlačenje novih korisnika nisu od prevelike važnosti za njihovo poslovanje.

Foto: Promo
foto: Promo

Kakvim god da se biznisom bavite, istina je da vam uspešna marketinška strategija u velikoj meri može pomoći da unapredite prodaju usluga ili proizvoda. Potrebno je samo da se pridržavate određenih pravila. Ako ste vlasnik malog biznisa ili konsultant u oblasti marketinga suočen s novim klijentom, ovo su 4 ključna pitanja čiji odgovori vode do stvaranja uspešne marketinške strategije.

1. Ko je vaša ciljna grupa?

Prva odluka u kreiranju bilo koje marketinške strategije jeste definisanje ciljne grupe kojoj želite da se obratite. Fokusiranje na jednu, jasno definisanu grupu ljudi u početku može biti teško, ali ako razgovarate sa svima, ne razgovarate ni sa kim.

Foto: Promo
foto: Promo

Obrazovani stručnjaci koji se bave marketingom naglašavaju da je najčešći razlog neefikasnog marketinga nedefinisana ciljna grupa.

2. Šta je vaša oblast?

Vaša oblast je jednostavno kratak opis onoga čime se bavite, ili drugim rečima to su najkraće objašnjena vaša zaduženja. Većina vlasnika preteruje prilikom opisivanja njihove kompanije u želji da zvuče što ozbiljnije, što samo zbunjuje korisnike i postiže kontraefekat.

Foto: Promo
foto: Promo

Kako da znate da ste na dobrom putu? Najbolji opis onoga čime se bavite jeste onaj koji će korisnici zapamtiti prvi put kada ga čuju.

3. Po čemu ste jedinstveni?

Odgovor na ovo pitanje trebalo bi da istakne jednu ili dve glavne karakteristike po kojima se vaši proizvodi ili usluga izdvajaju od ostalih. Prilikom kreiranja marketinške kampanje, važno je da, slično kao kod opisa delatnosti, ne preterujete prilikom naglašavanja vrlina. Naprotiv, stavite se u poziciju korisnika i predstavite baš ono što im je potrebno.

Foto: Promo
foto: Promo

4. Ko je vaša konkurencija?

Bez obzira na to kojom delatnošću se bavi vaša kompanija, budite sigurni da će, pre nego što donesu odluku o kupovini, potencijalni potrošači razmisliti i o ponudi vaše konkurenicije. Zato je za kreiranje uspešne marketinške kampanje veoma bitno da tačno znate ko vam je najveća konkurencija i da se uporedite sa preduzetnicima čije se poslovanje zasniva na sličnim principima. Tako ćete uspeti da sagledate njihove nedostatke i predstavite svoje proizvode ili usluge korisnicima kao bolju soluciju. Pored toga, imaćete informaciju o ceni konukrentske usluge.

Foto: Promo
foto: Promo

Odgovori na ova pitanja, sastavljeni u formi jedne rečenice, predstavljaće ključ za kreiranje marketinške strategije koja će vam doneti uspeh u poslovanju. Stvaranje jasnog plana za pokretanje marketinške kampanje nije ono što bi kompanije trebalo da rade nakon što postanu velike, već ono što mala preduzeća pokreće da dostignu vrh.

Ako želite da pokrenete biznis ili pomognete postojećem biznisu da napreduje, ovladajte potrebnim veštinama tokom tri trimestra rada sa iskusnim mentorima i steknite sertifikat koji će vas učiniti atraktivnim konsultantom na tržištu rada.

(Promo - tekst / Foto: Promo)