VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA: Evo šta menadžer korporativnih profila na društvenim mrežama mora da zna
Oglašavanje na društvenim mrežama postalo je toliko moćan marketinški alat da se bez njega ne može. Danas gotovo da se marketinška kampanja ne može zamisliti bez detaljno osmišljenog plana za komunikaciju putem Facebooka, Twittera, Instagrama i ostalih mreža.
Prilikom vođenja marketinških kampanja na društvenim mrežama važno je da vodite računa o raznim kreativnim i analitičkim aspektima koji utiču na uspešnost oglašavanja.
Za kreiranje kvalitetne kampanje potrebno je pridržavati se određenih pravila koja će vam pomoći da ostvarite zacrtane ciljeve.
Izgradite sopstveni brend i govorite jezikom mreže
Društvene mreže su idealan teren za izgradnju brenda. Međutim, da biste u tome bili uspešni, potrebno je da ispunite nekoliko uslova. Za početak, neka vaše objave budu redovne i dosledne zacrtanom stilu koji uspostavite na samom početku. Svaka objava koju postavite na Facebooku, Twitteru, Instagramu ili nekoj drugoj društvenoj mreži mora da sadrži poruku koja predstavlja identitet kompanije.
S druge strane, svaka društvena mreža ima svoju publiku, pa objave morate prilagoditi ciljnoj grupi koja na njoj boravi. Jezik, vizuelni elementi i dužina objave jesu samo neki od aspekata o kojima bi trebalo da vodite računa.
Ne dosađujte pratiocima prečestim objavama
Jedan od najvećih minusa može da predstavlja prečesto objavljivanje kojim ćete dosaditi korisnicima. Primera radi, neka istraživanja su pokazala da je optimalan broj objava na Facebooku između 10 i 14 u toku nedelje, na Twitteru 7 u toku jednog dana, dok je na Instagramu sve preko jednog posta previše. Naravno, na polju učestalosti objava vodi se velika debata.
Delite sadržaj koji će pratiocima biti od koristi
Većina kompanija putem društvenih mreža postavlja sadržaj koji se odnosi isključivo na njihove proizvode ili usluge. U pitanju je pogrešna strategija, jer pratioci na taj način dobijaju samo informacije koje se tiču određenog brenda, koji ne moraju imati mnogo veze s njihovim interesima.
Stručnjaci koji se bave oglašavanjem na društvenim mrežama savetuju da su najbolje objave one koje bi korisnici inače želeli da vide, ali prilagođene tako da reprezentuju određeni brend.
Angažujte svoje pratioce
Društvene mreže su najbolji način da pokrenete interakciju sa sadašnjim i budućim kupcima vaših proizvoda ili usluga. Da biste u tome bili uspešni, potrebno je da učinite sve kako bi se vaši pratioci osećali kao pripadnici grupe oko određenog brenda, jer dobijaju sve – od popusta do promocije njihovih postova.
Odnos prema klijentima je takođe jedan od načina. Zato je važno da pratiocima konstantno odgovarate na postavljena pitanja i suočite se sa potencijalnim kritikama bez padanja u vatru.
Razmišljajte kritički o svojim objavama
Da bi vaše poruke imale uticaj na što širi krug ljudi, potrebno je da ih kritički posmatrate pre nego što ih objavite. Prečesto objavljivanje na društvenim mrežama može imati podjednako loš uticaj kao i neodgovarajući sadržaj. Zato stručnjaci koji osmišljavaju kampanje na društvenim mrežama moraju da razmišljaju kao prosečan korisnik sa Facebooka, Twittera, ili Instagrama. Da bi u tome uspeli, potrebno je da stalno osluškuju puls svojih pratilaca.
Zbog kompleksnosti zahteva vođenja društvenih medija, velike kompanije na ovim pozicijama angažuju isključivo obrazovan kadar za planiranje marketinških kampanja na društvenim mrežama.
Menadžmentom društvenih medija nije moguće ovladati za mesec dana, ali školovanje ne mora biti predugo. Školovanjem po prilagođenom programu za samo godinu možete kroz rad na konkretnim marketinškim zadacima steći sve potrebne veštine za planiranje uspešnih marketinških kampanja na internetu kroz sve kanale komunikacije.