Posao PR-a

KARIJERA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU: Saveti koji će vam omogućiti uspešnu karijeru u PR-u

Foto: Promo

Odnosi sa javnošću postali su jedna od oblasti u kojoj sve više mladih ljudi želi da izgradi svoju uspešnu karijeru. Da biste se ostvarili kao PR menadžer, pored temeljnog obrazovanja, potrebno je i da se pridržavate određenih saveta koji će vam pomoći da ispunite zacrtane ciljeve.

Foto: Promo
foto: promo

1. Prodaja je sve u odnosima sa javnošću

Svi koji su se obrazovali za rad u odnosima sa javnošću pre ili kasnije uverili su se da je prodaja osnova svega što se dešava u ovom poslu. Iako se ne radi o klasičnoj prodaji nalik onoj u supermarketima, u PR-u se prodaje sve – od ideja i koncepata, u pojedinim situacijama čak i do proizvoda.

Foto: Promo
foto: promo

Kao PR menadžer možete posedovati odlične komunikacijske veštine, međutim tek pošto prihvatite činjenicu da je prodaja uvek u prvom planu, vaša karijera će krenuti napred.

2. Upoznajte potrebe vaših potrošača

Kvalitetan proizvod ili usluga nisu od presudnog značaja za prodaju, već je najvažnije to koliko PR menadžer poznaje proizvode koje njegova kompanija nudi, ali i da zna potrebe svojih klijenata.

Foto: Promo
foto: promo

Ako poznajete proizvode koje nudite i znate šta vaši klijenti tačno žele, znaćete i na koji način treba da im predstavite ono što prodajete i kako da ih učinite zadovoljnim.

3. PR je psihologija

Za vrhunske rezultate u odnosima sa javnošću neophodno je osnovno poznavanje psihologije. Uz pomoć ovih znanja vrlo lako ćete moći da uvidite osnovne ljudske motive i moći ćete da ih primenite u organizacijama sa kojima sarađujete.

Foto: Promo
foto: promo

Posmatrajte šta ljude najviše motiviše i kako reaguju na ponude. Ljudi odluke donose na osnovu mišljenja o načinu na koji će određeni izbor uticati na njih. Vaši klijenti moraju da se osećaju zadovoljno zato što su izabrali upravo vas. Otkrijte šta je to što ih čini zadovoljnim.

4. Održavajte dobar odnos sa novinarima

Svaki menadžer za odnose sa javnošću mora da održava dobar odnos sa novinarima, jer oni direktno utiču na ishod njihovih zadataka. Ukoliko između vas i medijskih saradnika postoji međusobno poštovanje, vaše poruke biće prosleđivane na pravi način, što će vam doprineti efikasnijoj kampanji i ličnom napredovanju.

Foto: Promo
foto: promo

Uz ove savete, svi PR menadžeri imaju znatno veće šanse da ostvare uspešnu karijeru. Međutim, da biste uopšte dobili priliku da radite ovaj uzbudljiv posao, potrebno je da posedujete praktično znanje. Obrazovanjem po seritfiikovanom programu na proverenoj edukativnoj ustavnovi sve potrebne PR veštine možete usvojiti već posle godinu dana.