KOMPANIJSKI PROFIL KAO OD ŠALE: Evo kako da u 7 koraka kreirate ličnu kartu vašeg biznisa
Bilo da pokrećete startap ili radite rebrendiranje za postojeću kompaniju, jedan element sadržaja uvek će vam trebati. U pitanju je kompanijski profil – sažetak koji se tiče firme i njenih aktivnosti. Ova skica pomaže u mnogim aspektima poslovanja; primera radi, pomoći će da povećate svest o brendu, ali i da obezbedite nove investicije
Izgled i obim kompanijskog profila zavisi od mnogo faktora. Da postignete maksimum u promociji svog biznisa ili kompanije za koju radite, pratite sledeće korake.
Definišite svrhu kompanijskog profila
Kompanija može da ima više različitih profila za razne svrhe. Trgovinski portfolio, prezentacioni web sajt, investicioni planovi – sve su to kandidati za vaš kompanijski profil. Preporuka je da odredite svrhu onog profila na kome trenutno radite i shodno tome odaberete format.
Izaberite dizajn koji korespondira s formatom
Nakon što ste ustanovili čemu vaš profil služi, možete krenuti u izradu sadržaja i izabrati dizajn. U zavisnosti od tematike, odabraćete i dužinu, kao i način prezentacije – tekst ili zasebne paragrafe, slike ili grafikone.
Kreirajte sadržaj koji korespondira s misijom, vizijom i vrednostima brenda. Pravilo važi kako za vizuelni, toliko i za tekstualni deo sadržaja.
Takođe ne podrazumevajte da čitalac zna ko ste i čime se bavite, pa se potrudite da u nekoliko rečenica predstavite firmu i objasnite šta radite i zašto. Česta greška je da se pretpostavi da svako zna osnovne podatke o vašoj firmi.
Ispričajte priču
Umesto navođenja suvoparnih podataka, kreirajte dopadljivu priču o svojoj kompaniji. Uspešni brendovi uvek pričaju priču koja će probuditi emocije.
Dokažite kvalitet
Hvalospevi iz vaših usta ne znače mnogo, što nije slučaj kada je reč o mišljenju onih sa kojima ste sarađivali. Zato ohrabrite vaše klijente da sa drugima podele doživljaj saradnje. Najbolje momente iz njihovih iskaza možete citirati u svom kompanijskom profilu. S obzirom na to da reči dolaze od pravih ljudi, one neće zvučati kao promocija, a neće biti ni pretenciozne.
Na zaboravite da uključite kontakt-informacije
Ako ljudi ne znaju kako da s vama stupe u kontakt, napravili ste ozbiljnu grešku. Svaki dodatni korak koji moraju preduzeti povećava šanse da zaborave na vas. U vremenu kada je svaka sekunda skupa, ne smete propustiti da u bilo kakav materijal, pa tako i u kompanijski profil, unesete kontakt-podatke i poziv na akciju.
Dvaput pročitajte materijal pre nego što ga pošaljete u produkciju
Vaš kompanijski profil je vaš izlog. Dobro ga ispolirajte pre nego što otvorite prodavnicu. Svaka greška će učiniti da ne izgledate profesionalno i tako pokvariti utisak. Najbolje bi bilo da vaš sadržaj na pregled date nekome ko ga do tada uopšte nije čitao.
Ovo su samo neki od saveta koji će vam pomoći da na pravi način promovišete svoj brend kroz pametno kreiran kompanijski profil. Ako želite da naučite sve tajne razvoja i vođenja jednog brenda, jednogodišnja obuka za marketinški menadžment naučiće vas kako da se povežete s klijentima i poruke šaljete na pravi način.
Foto: Promo