EKSKLUZIVNO ISTRAŽIVANJE KURIRA! PRVI MILIJARDER IZ SRBIJE: Dragan Šolak je duplo teži od MIŠKOVIĆA i KOSTIĆA
BEOGRAD - U poređenju s najpoznatijim srpskim tajkunima, Dragan Šolak je daleko najbogatiji. Kao prvi domaći evromilijarder, vlasnik SBB i Junajted grupe ostavlja iza sebe i Miodraga Kostića, sa imetkom od oko 520 miliona evra (prema proceni magazina Forbs), i Miroslava Miškovića, čije je bogatstvo na vrhuncu moći procenjivano na oko 500 miliona evra neto vrednosti, kao i Petra Matijevića, "teškog" 400 miliona evra, te Miliju Babovića, kog su mediji procenjivali na oko 306 miliona dolara.
Šolakov lični imetak, prema zvanično dokumentovanim podacima o vrednosti imovine koju poseduje, premašuje 1,22 milijarde evra!
Broj firmi u kojima ovaj retko bezobziran biznismen ima otvoreno ili prikriveno vlasništvo iz dana u dan se uvećava. Basnoslovna vrednost njegove imovine svrstava Šolaka na mesto prvog domaćeg evromilijardera. Ovaj Kragujevčanin je svoje bogatstvo stekao uglavnom pružanjem usluga kablovske televizije građanima Srbije i regiona. Međutim, pitanje na koje za sada nema odgovora glasi: koliko je Šolak do sada platio porez državi Srbiji za bogatstvo koje je stekao poslujući u našoj zemlji.
U skupu dobara koje vlasnik Junajted grupe poseduje kao lično bogatstvo izdvajaju se luksuzna kuća na Ženevskom jezeru, vredna nekoliko desetina miliona evra, luksuzni putnički avioni i golf tereni širom sveta.
Bogatstvo u vazduhu: Vlasnik tri aviona
U maniru pravih bogataša koji se okružuju luksuzom, Šolak je vlasnik i nekoliko aviona. On lično poseduje dve letelice „falkon“ - „dasu falkon-2000LX“, registarske oznake YU-FSS, čija je vrednost 35 miliona evra, i „dasu falkon F-900XL“, registarske oznake T7-DGS, koja vredi 45 miliona evra.
U vlasništvu Šolaka je i avion „cesna 560XL sitejšen XLS“, registarske oznake YU-SPC, koji vredi 7,2 miliona evra. Društvo Gerrard Enterprises založilo je 100 odsto udela u društvu Gerrard Aircraft iz Austrije za osiguranje kredita vrednog 8,5 miliona dolara banke Apple Bank for Savings kako bi finansiralo kupovinu pomenutog aviona.
Kurir.rs/Redakcija Kurira