BEOGRAD - Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je da će danas biti raspisana nabavka za kupovinu 100 zglobnih autobusa na gas.
"U ovo vreme sledeće godine imaćemo te autobuse na ulicama prestonice", rekao je Vesić novinarima u Beogradu.
Podsetio je da je strategija grada Beograda za smanjenje zagađenja podrazumeva da do 2030. godne u javnom prevozu prestonice više ne bude nijedno vozilo koje koristi dizel gorivo, odnosno da sva vozila budu ekološki prihvatljiva.
"Narednih pet godina kupovaćemo svake godine još po 100 autobusa, tako da ćemo do 2027. godine imati 600 vozila na gas", rekao je Vesić.
Naveo je da će 2028. godine početi da saobraća prva linija beogradskog metroa, dok će 2030. godine i druga linija biti u funkciji i dodao da tada više u Beogradu nećemo imati nijedno vozilo gradskog prevoza koje ne koristi ekološko prihvatljivo gorivo, odnosno nema pogon koji je ekološki prihvatljiv.
Koliko je to značajno može se, kaže, videti na primeru Pariza koji je sebi postavio cilj da do 2025. ima sva vozila javnog prevoza koja su ekološki prihvatljiva.
"Beograd će samo pet godina posle Pariza postići isti cilj što je sjajna stvar za sve građane prestonice", rekao je Vesić.
Ugovor o kupovini deset autobusa na električni pogon sa opremom za punjenje, vredan oko šest miliona evra, potpisan je jutros u Beogradu. Ugovor su potpisali direktor JKP "GSP Beograd" Radiša Momčilović i Aleksandar Tomašević iz kompanije "DAT holding", u prisustvu zamenika gradonačelnika Gorana Vesića.
"Potpisali smo ugovor za kupovinu deset autobusa na električni pogon i to je naša nova, druga ekološka linija", rekao je Vesić. Podsetio je da prva ekološka linija ide od Belvila do Vukovog spomenika i naveo da će druga ići od Beograda na vodi, preko Savskog trga, Slavije, Ulice kralja Milana, Kalemegdana i Beka.
Dodao je da će biti nabavljena četiri kompleta za punjenje električnih autobusa kako bi na svakoj početnoj stanici imali dva takva kompleta. Direktor JKP "GSP Beograd" Radiša Momčilović rekao je da je vozni park tog preduzeća značajno obnovljen u prethodne dve, tri godine zahvaljujući podršci Grada Beograda, a posebno zamenika gradonačelnika.
Rezultat toga je, kaže, da je "GSP Beograd" značajno povećao pouzdanost transportne usluge, odnosno procenat realizacije polazaka na svojim linijama.
"U 2020. godini on je iznosio više od 97 odsto, a pre tri godine na dosta linija GSP-a taj procenat je bio ispod 90 odsto i pretila je oapsnost da nam se te linije oduzmu i daju privatnicima da oni održavaju saobraćaj na njima", rekao je Momčilović.
(Kurir.rs/Tanjug)