Posle takozvanog blekaut izazova, kada su se deca snimala dok se dave kaišem i u kojem je život izgubio Đ. S. (10) iz beogradskog naselja Rakovica, na društvenoj mreži Tiktok pojavili su se sada još užasniji klipovi za decu i mlade u kojima se ovaj put poziva na grupno samoubistvo!
Iz Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije saopštili su da je u toku provera potencijalno opasnih sadržaja za decu i mlade na pojedinim društvenim mrežama i apeluju na roditelje da prate aktivnosti svoje dece na tim mrežama.
- MUP Srbije obavešten je od Interpola iz Jerusalima - dopisom koji je upućen Letoniji, ali i ostalim zemljama na upoznavanje - o informacijama koje kruže na jednoj društvenoj mreži, a tiču se poziva na grupno samoubistvo mladih osoba. Na teritoriji naše države se vrše provere navedene informacije, iako je navedeno obaveštenje upućeno Srbiji isključivo radi informisanja. Pripadnici MUP sa maksimalnom opreznošću pristupaju proveri navedenih ili sličnih sadržaja na društvenim mrežama - saopšteno je iz MUP. Ovaj smrtonosni poziv pojavio se prvo u Tiktok grupama u Rusiji.
Socijalni psiholog Vesna Tomić kaže za Kurir da ovakav poziv zvuči potpuno neverovatno, kao i da jedini lek i spas leži u preventivi, odnosno u otvorenom odnosu i komunikaciji roditelja s decom.
- Porodica mora biti baza deteta, škola nadgradnja, pa tek onda ide sve ostalo. Koliko god ovo nekima zvučalo neprihvatljivo, roditelji moraju da kontrolišu svoju decu, nekada da pristupe tim mrežama i isprate sadržaje koje njihove ćerke i sinovi gledaju, ali ništa nema bez otvorenog razgovora. Roditelj konstantnom i otvorenom komunikacijom mora da izgradi poverenje s detetom, inače nam nijedna policija ni Interpol neće pomoći. Nekad pojedini roditelji imaju psihološko slepilo i odbijaju zabrinjavajuću promenu ponašanja kod dece, odbijaju da vide istinu, a to ne sme da se dešava, svako mora da se pozabavi svojim detetom - kaže Tomićeva.
Činjenice o Tiktoku
- Društvena mreža na kojoj se dele video-klipovi u trajanju do 60 sekundi
- Najpopularnija je među mladima i najbrže je rastuća platforma
- Oko 25,8 odsto svih korisnika ima između 18 i 24 godine
- Aplikacija je skinuta oko 1,5 milijardi puta i ima 800 miliona korisnika
- Trenutno je dostupna u 154 zemlje na 40 jezika
(Kurir.rs/J. Pronić)