OD ZAPOSLENOG DO RUKOVODIOCA: Uz ovih 6 saveta postaćete uspešan menadžer
Skoro svaka zaposlena osoba mašta o tome da dobije unapređenje i svoju prvu upravljačku poziciju. Međutim, kada se to dogodi, izazov može biti preveliki. Ako niste dovoljno pripremljeni za ovu promenu, postoji velika verovatnoća da ćete praviti greške zbog kojih se nećete dugo zadržati na novom radnom mestu.
Da biste opstali kao rukovodilac, pridržavajte se narednih saveta, koji će vam pomoći da nastavite uspešnu karijeru.
1. Ne pokušavajte da budete nešto što niste
Jedna od najvećih, a i najčešćih grešaka koju možete napraviti po dolasku na odgovorno mesto menadžera u kompaniji jeste oponašanje vašeg prethodnika. Ponavljanje njihovih obrazaca neće vas odvesti daleko.
Umesto toga, razmislite o uspešnim menadžerima sa kojima ste sarađivali u toku karijere i pokušajte da izdvojite ono što je bilo pozitivno kod njih. Takođe, setite se i svega što je bilo pogrešno kod onih čijim radom niste bili potpuno zadovoljni i na osnovu ovih saznanja napravite temelj vašeg poslovanja.
2. Postavite jasne standarde
Ljudi generalno ne vole svakodnevna iznenađenja na poslu. Zato ćete imati mnogo veće šanse da pridobijete simpatije kolega ako postavite jasne standarde, kojih ćete se od samog početka pridržavati. Svi zaposleni u vašoj kompaniji moraju da znaju šta se od njih očekuje, a ovakav model poslovanja će im pomoći da to razumeju.
Takođe se potrudite da ne preterujete u svojim zahtevima i da ne budete sitničavi, jer vas diktatorski stav prema drugima neće odvesti do uspeha.
3. Pružite zaposlenima priliku da odlučuju
Prilikom odlučivanja o strategijama poslovanja vaše kompanije pitajte sve iz vašeg tima na koji način bi oni rešili određene probleme. Odgovornost koja im se ukaže motivisaće ih na dalji rad, a povratne reakcije koje dobiju od vas predstavljaće im potvrdu toga da pratite njihov doprinos kompaniji.
4. Naučite da priznate svoje greške
Samo ukoliko ste sami sposobni da priznate sopstvenu grešku ostali zaposleni iz vaše kompanije prihvatiće vas kao jednog od njih. Pozicija menadžera pruža mnoge beneficije, ali kao i na drugim radnim mestima, i na njoj je moguće napraviti grešku.
Pokažite kolegama da ste i vi samo čovek i na taj način ćete izgraditi bolje odnose sa svima u kompaniji.
5. Napravite razliku između upravljanja i šefovanja
Da biste postali dobar menadžer, veoma je važno da budete uspešan lider, koji će znati da rukovodi projektima i motiviše zaposlene, umesto da im jednostavno šefuje. Liderske veštine pomoći će vam da zadržite kontrolu i odgovornost, ali i inspirisati zaposlene da vam veruju. Izbegavajte mikromenadžment i ostavite ljudima autonomiju da u okviru svoje pozicije samostalno donose odluke.
6. Nastavite da radite na sebi
Kako biste nastavili da napredujete u karijeri, moraćete konstantno da usvajate nove veštine i znanja koja će vam omogućiti put ka vrhu. Dobro plaćeno i odgovorno radno mesto zahteva stalno usavršavanje i praćenje savremenih poslovnih trendova.
Ukoliko želite da steknete obrazovanje, koje će vam omogućiti da dođete do pozicije uspešnog menadžera, sve potrebne veštine za ovu poziciju možete steći školovanjem po jednogodišnjem sertifikovanom programu. Pohađanjem ovog programa usvojićete tehnike i alate koje će vam otvoriti vrata uspešnih kompanija i preporučiće vas kao poslovnog stručnjaka spremnog za obavljanje odgovornih zadataka koji kompaniji osiguravaju budućnost.
Promo tekst