BEOGRAD - Ministar građevine i urbanizma Velimir Ilić izjavio je danas, povodom sukoba sa kolegom u Vladi Srbije Milutinom Mrkonjićem, da ministri ne bi trebalo da imaju međusobne konflikte, ali da se mora znati ko šta radi i da se poštuje ono što je ranije dogovoreno na sastanku sa premijerom i zamenikom premijera Srbije.
"Premijer Ivica Dačić je u pravu, ministri ne mogu da se raspravljaju i to nije korektno", rekao je Ilić.
On je napomenuo da je suština njegovog sukoba sa Mrkonjićem u tome što kao resorni ministar ne može da dozvoli da se radovi na najvažnijim putnim pravcima u zemlji obavljaju bez rešene eksproprijacije zemljišta, građevinskih dozvola i na kraju da se koriste bez upotrebne dozvole.
"S Mrkonjićem sam u prijateljskim odnosima, ali ne mogu da dozvolim da se autoput od Beograda do Crne Gore gradi bez odgovarajuće i zakonom predviđene dokumentacije", kazao je Ilić.
Ilić i Mrkonjić su u petak razmenili oštre međusobne optužbe u vezi sa radom preduzeća "Koridori Srbije", s tim što su i jedan i drugi tvrdili da su baš oni nadleženi za gradnju Koridora 11 od Beograda do granice sa Crnom Gorom.
Dačić je u subotu poručio, povodom sukoba Ilića i Mrkonjića, da će predložiti razrešenje svakog ministra koji se bude u javnosti svađao sa nekim od kolega.
Podržavajući stav premijera Ilić je napomenuo "da svako treba da radi svoj posao i da se ništa više ne radi na divlje, niti na 'o - ruk", već sve da uđe u regularne tokove".
Ilić je ponovio već izrečene primedbe na račun rada "Koridora Srbije", uz opasku da nije obezbedilo potrebnu dokumentaciju za izvođenje radova na Koridoru 10 i 11.
"Kako da dozvolim da neko tamo izvodi radove svaki dan, a nema građevinsku dozvolu, ni jedan papir, nema rešene imovinsko-pravne odnose, nema obezbeđen novac u budžetu za ovu godinu, nema ništa", naglasio je on.
Ministar građevina je krajem prošle sedmice najavio da će zbog tih propusta smeniti direktora "Koridora Srbije" Mihajla Mišića, dok je Mrkonjić rekao da to može učiniti samo Vlada Srbije, kao i da je on lično zadovoljan kako to preduzeće radi.
Demantujući navode Mrkonjića da dok je bio ministar za kapitalne investicije nije uradio ništa konkretno, Ilić je naveo da je uvek sve poverene poslove obavljao poštujući obećane rokove i uz sve neophodne dokumente.
On je pomenuo nekoliko projekata koji su realizovani za njegovog prethodnog mandata, a kod kojih je u potpunosti
ispoštovana procedura.
To su, kako je rekao, pre svega autoputevi od Niša do Niške banje i od Leskovca do Vlasotinačke petlje, ali i pripremljena dokumentacija za novi most preko Dunava kod Beške.