Frilenserski poslovi, koji su u poslednjoj deceniji postali izuzetno popularni, nude stručnjacima iz raznih oblasti priliku da rade od kuće i pri tome odlično zarađuju. Od početka pandemije potreba za frilenserima je samo porasla.
Profesionalci koji se bave grafičkim dizajnom spadaju među one za koje važi da lako pronalaze poslove, jer mogu da rade sa bilo kog mesta.
Posao kreativca frilensera možete dobiti ako najpre steknete veštine, znanja i sertifikat grafičkog dizajnera, a zatim se pridržavate 6 saveta koji će vam omogućiti uspešnu karijeru.
1. Kreirajte lični logo
Kao što je svakoj uspešnoj kompaniji potreban logo kako bi izgradila svoj brend, tako bi i grafički dizajneri trebalo da imaju svoj zaštitni znak, koji će ujedno biti i potvrda njihovog izgrađenog stila. Prodaja počinje od samog početka, a u slučaju dizajnera to može biti njihov logo.
2. Napravite dopadljiv portfolio
Da biste postali uspešan frilenser, potrebno je da predstavite sebe u najboljem svetlu – kroz impresivan online portfolio. Svaki potencijalni klijent ili poslodavac će želeti da vidi vaš dosadašnji rad pre nego što vam ponudi posao.
Većina njih će posebno ceniti ukoliko dobiju link ka postojećoj web stranici na kojoj je izložen vaš rad. Tako ćete svoj rad učiniti javno dostupnim, te će sve što ste postigli u dosadašnjoj karijeri dobiti na kredibilitetu.
3. Predstavite se na društvenim mrežama na kojima se okupljaju dizajneri
Na putu do uspešne karijere mogu vam pomoći i danas nezaobilazne društvene mreže. Ali Facebook i Twitter nisu najbolja mesta za promociju dizajnerskih radova. Za grafički dizajn najbolji kanali komunikacije su mreže poput Dribble, Pinterest, Instagram, Tumblr i Behance.
4. Budite profesionalni i samouvereni
Nemojte se ustručavati da se predstavite ljudima kao profesionalni grafički dizajner. Iskoristite svaku priliku da pokažete ljudima iz svog okruženja da ste stručnjak u svojoj oblasti i iznenadićete se time koliko neformalni razgovori mogu da vam donesu isplativ posao. Potrebno je da budete samouvereni. Tako ćete ubediti i druge da posedujete veštine potrebne za ovaj posao. Mnogo je dobrih dizajnera koji ostaju po strani jer nemaju potrebnu prodornost.
5. Dobra preporuka je najbolja reklama, zato sakupljajte svedočanstva klijenata
U bavljenju freelance poslovima ništa ne može više da vam pomogne od dobre preporuke bivšeg klijenta. Sa druge strane, živa reč korisnika vaših usluga koja vam ne pogoduje sigurno će vam zatvoriti vrata novog projekta. Zato je veoma važno da u razgovoru sa klijentima budete strpljivi i što prijatniji, jer će vam ove osobine, uz dobro obavljen posao, biti najbolja reklama za dobro plaćeni angažman.
Drugi način da iskoristite svoje klijente za sopstvenu promociju jeste da ih zamolite da napišu kratko svedočanstvo o prijatnoj i uspešnoj saradnji koju su imali sa vama – a koje ćete potom dodati vašem portfoliju.
6. Počnite od manjih poslova
Ukoliko ste na početku karijere, nemojte očekivati da odmah dobijete ponudu za rad na velikom projektu. Prihvatanje manjih poslova obezbediće vam neophodno iskustvo i praksu, ali i reference koje će vas s vremenom dovesti do prilike da radite posao na koji ćete biti ponosni.
Da biste uopšte mogli da primenite ove savete, morate pre svega imati pravo obrazovanje. Prođite jednogodišnji sertifikovani trening za grafičkog dizajnera na kome ćete steći neophodne osnove i izgraditi prvi portfolio.