Odnosi s javnošću

ŠTA RADI PR MENADŽER? Evo šta je posao menadžera za odnose sa javnošću

Foto: Promo

Dobro organizovan stručnjak za odnose sa javnošću važan je šraf u mašineriji potrebnoj za svaku marketinšku kampanju kompanija svih vrsta.

Predstavljamo vam osnove ovog popularnog i traženog zanimanja, koje vam može otvoriti vrata ka karijeri iz snova.

Foto: Promo
foto: Promo

Zašto su važni odnosi sa javnošću?

Stručnjaci koji se bave odnosima sa javnošću imaju mnogo više zaduženja od standardnog pisanja saopštenja za javnost i održavanje dobrih odnosa sa ključnim predstavnicima medija. Uspešni PR menadžeri moraju da razumeju potrebe i probleme potrošača, ali i svih zaposlenih u preduzeću.

Suština odnosa s javnošću podrazumeva sve ono što se vrti oko univerzalne istine, jer je dokazano da ljudi često reaguju upravo na osnovu percepcija činjenica koje je plasirao menadžer za odnose sa javnošću.

Uticajem na percepciju ljudi stručnjaci za odnose sa javnošću nadaju se da će pokrenuti niz aktivnosti koje će im pomoći da ostvare ciljeve kompanije. Kada PR menadžer uspe da kreira, ili promeni mišljenja onih kojima se obraća, tada je sigurno ostvario svoj primarni cilj.

Foto: Promo
foto: Promo

Šta sve rade PR menadžeri

Sem za tradicionalne zadatke, poput prenošenja poruke kompanije svim potencijalnim potrošačima i medijima, PR menadžeri su zaduženi i za razvijanje strategije uz pomoć koje će se održavati otvorene linije komunikacije između potrošača i kompanije.

Uz sve to, uspešan PR menadžer mora da se bavi i aktivnostima kao što su zakazivanje javnih nastupa vodećih članova kompanije. Ukoliko oni tome nisu vični, ili nemaju vremena za to, posao PR-a je da napiše njihove govore pri tome vodeći računa o svakoj reči.

Neretko je upravo PR menadžer lice koje predstavlja kompaniju u medijima. Tada je zakazivanje pres-konferencija i davanje izjava za javnost njegov ili njen posao.

Foto: Promo
foto: Promo

Postanite uspešan PR menadžer

Da bi postigli uspeh u svom poslu, stručnjaci za odnose sa javnošću moraju da poštuju mnoge principe dobre prakse. Upravo zbog toga većina njihovih kampanja počinje identifikacijom problema i drugih izazova, a tek nakon toga sledi postavljanje konačnog komunikacionog cilja.

Da bi ostvario plan, PR menadžer mora da obavi čitav niz zadataka: da osmisli ubedljive poruke, sprovede efikasnu komunikaciju na terenu i da paralelno pored toga prati napredak i po potrebi usklađuje dalje akcije i profiliše poruku. Ako je sam odgovoran za prenošenje poruke, PR mora biti dobar govornik, koji pred kamerom zrači samopouzdanjem.

Foto: Promo
foto: Promo

Obrazovanjem na priznatoj ustanovi, po sertifikovanom programu za PR menadžera, možete sebi omogućiti širok spektar mogućnosti za uspešnu karijeru u svetu odnosa s javnošću. Korisne veštine i znanja koja će vam pomoći da ostvarite ono što ste zacrtali možete usvojiti već posle godinu dana školovanja.

Foto: Promo
foto: Promo

Promo tekst