Nakon Srbije i Slovenije, Dragan Šolak je zaigrao poznatu prljavu igru i u Hrvatskoj, potvrđujući samo da je za sopstveni profit uvek spreman da manipuliše, laže, preti i ucenjuje
Ucenjivačka strategija Dragana Šolaka i njegove Junajted medije, u čijem centru je isključivo njihov goli ekonomski interes i ništa drugo, doživela je krah u Sloveniji i Srbiji, a na pravom putu je da isto doživi i u Hrvatskoj. Zbog svojih nezajažljivih apetita i prljavih igara na tržištu, Šolaku je upravo okrenuo leđa A1, hrvatski deo A1 Telekom Austrija grupe, a poznavaoci prilika kažu da će to uskoro učiniti i Hrvatski telekom (HT).
Po istoj matrici i služeći se istim podmuklim metodima, Šolak je na svim ovim tržištima izazvao sukob s tamošnjim glavnim kablovskim operaterima, kojima je jedini izlaz iz kandži njegovih ucena bio raskid saradnje. Jer Šolakov uslov za produženje ugovora je uvek veća cena, uprkos tome što je sadržaj koji nudi u međuvremenu znatno osiromašen, jer u njega nije ulagao. Uz sve to ide i ultimatum da se mora uzeti ceo njegov paket. Dakle, sa sportskim kanalima, koji treba da pruže najatraktivniji sadržaj za korisnike, mora da se kupi i skupo emitovanje N1. To je u Šolakovoj prljavoj igri ključna stavka, jer mu služi za premeštanje ove tržišne utakmice na politički teren i lažne borbe za slobodu medija.
Hajka na Telekom
Na primeru Srbije se to najočiglednije videlo. Šolak je, u pokušaju da svoj dominantni položaj zadrži, a uticaj proširi, napravio od domaće kompanije Telekom Srbija svog najvećeg neprijatelja. Šolakova firma je bezobzirnim ucenama, manipulacijom činjenicama i drskim obmanama pokušala da za ogroman novac, pod nepovoljnim dodatnim uslovima prestanka širenja Telekoma u gradovima gde je SBB jak, produži saradnju s domaćim Telekomom. Iako je Telekom pristao na visoku cenu kanala, ali ne i odustanak od širenja na tržištu, usledila je ultimativna naredba Junajted medije da Telekom odmah prekine emitovanje N1, Sport kluba i ostalih kanala u vlasništvu ove privatne firme. Na domaću kompaniju kroz medije Junajted grupe i list Danas povedena je čitava hajka, a sve u cilju da se ispune interesi Šolakove imperije, očuva dominacija i ostvare zacrtani enormni profiti. Lažna Šolakova borba za slobodu medija raskrinkana je onog trenutka kada je ovaj najbogatiji tajkun iz Srbije odbio džentlmensku ponudu Telekoma da besplatno emituje program N1 dok traju pregovori. Tim potezom Šolak je samo pokazao da mu nimalo nije stalo do slobode medija, a još manje do istine. Gotovo iste stvari Junajted medija radila je i u Sloveniji, o čemu su pisali mediji, pa su Šolakovi kanali spali samo na njegov Telemah. Tri preostala operatera, Telekom Slovenija, A1 i T2 prestali su da emituju njegove kanale.
Potkupljivanje ljudi
Isto kukavičje jaje Šolak trenutno pokušava da podmetne i Hrvatskoj. A1, hrvatski deo A1 Telekom Austrija grupe, nije pristao na prenaduvanu ponudu Junajted medije i nije produžio saradnju o emitovanju N1, Sport kluba i drugih medija u vlasništvu Junajted grupe. Prema našim saznanjima, u istom pravcu idu i Šolakovi pregovori s Hrvatskim telekomom (HT), pa se očekuje da će uskoro, zbog nametanja neprihvatljivih uslova, iz ponude HT biti izbačeni Šolakovi kanali.
Pošto su događaji na pomenutim tržištima toliko slični, postavlja se pitanje da li i u Hrvatskoj Šolak koristi metode potplaćivanja ljudi u regulatornim telima i konkurentskim firmama, kao što se sumnja da je radio u Srbiji. Kurir se u prethodnim istraživanjima ovim detaljno bavio i na brojnim primerima pokazao da je sijaset ključnih odluka usvajano baš po meri Šolaka i njegovog biznisa. Ostaje da se vidi da li i koga Šolak potplaćuje u Hrvatskoj i da li je slučajno uređivačka politika hrvatskog N1 sve radikalnija u kritikovanju tamošnjih vlasti, kako bi ucenio političku elitu i isposlovao da radi izvan zakonskih okvira. Jedno je zasad sigurno: Šolak je poznat kao beskrupulozan čovek koji uređivačku politiku svojih medija šteluje u zavisnosti od trenutnog ekonomskog interesa, a kada mu je biznis ugrožen, usmerava pritisak na strukture vlasti.
Još jedna ucena
Kako saznajemo, Šolak sprema još jednu ucenu kao odgovor na propale pregovore s dva najveća hrvatska operatera. Naši izvori otkrivaju da će Junajted medija zapretiti oduzimanjem prava operaterima A1 i HT da emituju Nova TV, koja je takođe u njegovom vlasništvu, i na taj način pokušati da ih uceni da kupe ceo paket Junajted medije.
Ovaj očajnički potez očigledno je potez davljenika, jer se atraktivni TV sadržaj u međuvremenu preselio na druga mesta. Tako je A1 saopštio da je Šolakova kompanija postavila „neprihvatljive uslove za produženje ugovora“ i da više ne bi bilo moguće pružanje TV usluge njihovim korisnicima „pod jednako povoljnim uslovima“. Zbog toga pomenuti kanali od 29. marta neće biti u ponudi A1, ali se ovaj operater pobrinuo da za svoje korisnike obezbedi najatraktivniji sportski sadržaj, ugovarajući emitovanje kanala Arena sport.
Manipulacije cenom
Na ovom primeru se ponovo jasno vidi kako Junajted medija manipuliše činjenicama. Naime, oni su se oglasili saopštenjem, tvrdeći da su operateru A1 ponudili iste uslove kao i do sada. - Veoma smo iznenađeni odlukom operatera A1 da ne obnovi ugovor o distribuciji kanala, posebno imajući u vidu da su im ponuđeni apsolutni isti uslovi koji su važili i do sada - saopštila je Junajted grupa.
Međutim, tvrdnje Šolakove firme ubrzo su se pokazale kao sporne, što se zaključuje iz saopštenja A1. - Nova, ekskluzivnija i atraktivnija ponuda sportskih programa istovremeno će zameniti Sport klub kanale, koji više neće biti u ponudi od 29. marta. Uprkos svim našim nastojanjima da osiguramo nastavak prikazivanja tih kanala, vlasnik TV prava uz gubitak nekih atraktivnih takmičenja postavio je neprihvatljive uslove za produženje ugovora. Njihovim prihvatanjem, pružanje TV usluge našim korisnicima više ne bi bilo moguće pod jednako povoljnim uslovima - navodi A1.
Bonus video: