Dok su društvene mreže nekada bile rezervisane za mlade, danas i veliki broj starijih želi da vidi šta se dešava u tom virtuelnom svetu. U poslednjih nekoliko godina za javne ličnosti su socijalne mreže postale najlakši vid samoreklame i komunikacije sa fanovima, zbog čega su dosta ulagali u svoje naloge, posebno Instgram koji je najpopularniji.
Oni najvredniji su uspeli da dođu u sam vrh uticajnih, a prema statistici koja je objavljena na portalu "Starngage" koja se bavi analitikom Instagram naloga, ovo su top deset najpopularnijih Instagram naloga.
Na prvom mestu sa najvećim engejdžemntom (odnos broja pratilaca i lajkova po objavi, kao i procenat do koliko naloga je profil stigao) jeste Bogdan Ilić poznatiji kao Baka Prase. Jujtuber na ovoj društvenoj mreži ima nešto preko milion pratilaca, ali je i jedan od najuticajnijih i najposećenijih profila. Njegov engejdžement na mesečnom nivou je čak 22,30 posto.
Teodora Džehverović pravila je prošle godine žurku povodom milion pratilaca na Instagramu, i važi za jednu od najpopularnijih u Srbiji na društvenoj mreži. Njena povezanost sa publikom iznosi 14,30 posto, što je stavlja na drugo mesto.
Senida Ajdarpašić poznatija kao Senidah koja, iako ima isti procenat kao Teodora - 14,3, ima dosta manji broj pratilaca, svega 391 hiljadu. Njih dve dele drugo mesto.
Ali, partner Fejsbuka i Instagrama za Srbiju, Ljuban Kovačević, kaže da bi ove podatke trebalo uzeti sa rezervom jer javne ličnosti često kupuju lažne pratioce.
- Javna je tajna da poznate ličnosti kupuju pratioce putem specijalizovanih veb sajtova, ali većina tih sajtova prodaje lažne pratioce iako tvrde da su aktivni korisnici. Međutim, kupovinom tih lažnih pratilaca ne stiče se nikakav engejdžment osim što određene slavne osobe imaju zavidnu brojku pratilaca i time popularizuju sami sebe. Primećeno je da je većina javnih ličnosti utrostročila broj pratilaca za samo godinu dana, a to znači da su ranije imali znatno manji broj pratilaca nego danas - kaže Kovačević.
Kurir.rs/Jelena Stuparušić
Bonus video: