Web sajt je ogledalo vaše firme. To je prva adresa na koju će otići svaki potencijalni klijent kako bi saznao više o vama pre nego što donese odluku. Zato je neophodno da ga učinite dopadljivim za vašu ciljnu grupu.
Statistika je uvek dobar partner i važno je da pratite sve ono što vam ona govori kako biste mogli da napravite što bolji proizvod, na koji ćete biti ponosni. A evo šta, kako istraživači tvrde, publika najviše ceni kod kvalitetnih sajtova.
Kontakt-forma
Čak 62% ispitanika smatra da je kontakt-forma najvažnija na sajtu. Ako ona nije dovoljno jasna, ili joj nedostaju neke informacije, posetioci će se neretko opredeliti za alternativno rešenje ili za konkurentski sajt koji će im ponuditi više.
Ono što se izdvaja kao najbitnije jeste adresa, email adresa, telefon i kontakt-forma. S druge strane, često su najbolje ocenjeni sajtovi koji podržavaju opciju „Pišite nam”, gde klikom na dugme možete automatski otvoriti email koji posetilac sajta koristi.
Blog
Nekih 19% ispitanika smatra da je blog među najbitnijim stranama na jednom web sajtu. Ljudi danas cene kvalitetan sadržaj, a ceni ga i Google.
Za zaista dobru poziciju optimizacija je ključna, pa se tako potrudite da svoj blog držite na odvojenoj strani, ali pod svojim domenom, kako bi ga pretraživači što pre našli i plasirali među prve rezultate na pretrazi.
„O nama”
Čak 85% ispitanika se izjasnilo da će uzeti u obzir određeni brend samo ako mogu da mu veruju. Zato ne iznenađuje činjenica da 31% ispitanika smatra da je stranica „O nama” ključna za uspeh svakog sajta.
Ova stranica je vaš prostor na kome ćete da ispričate svoju priču i da predstavite ljudima šta je to što je zaista važno u vezi sa vašim brendom, koje vrednosti zastupate i zašto bi trebalo da veruju vama, pre nego nekoj drugoj firmi.
Ikonice za društvene mreže
Iznenađujuće je da 30% ispitanika smatra ikonice za društvene mreže najkorisnijim segmentom sajta, korisnijim od bloga, stranice „ O nama” ili kontakt-forme. Očigledno je da korisnici ikonice za društvene mreže drže za bitan pokazatelj dobre komunikacije sa ciljnom grupom i korisničke podrške.
Ako ove ikonice ne postoje, mnogi će odustati od sajta, verujući da brend nije aktivan, jer ne mogu znati koliko je organizacija ažurna na msvoji drugim kanalima, van sajta.
Iskustva korisnika
Ono što ne iznenađuje jeste da su ljudima uvek značajne preporuke drugih ljudi, koji nisu deo brenda, već su prosečni korisnici, kao što su i oni. Zato se 20% njih izjasnilo za svedočanstva (engleski testimonial), odnosno ispovesti ljudi koji su već bili u prilici da isprobaju neki od proizvoda datog brenda.
Naravno, neophodno je da ove preporuke budu istinite, a ne izmišljene priče sa nasumičnim fotografijama preuzetim sa interneta. Budite otvoreni i transparentni kada delite takva iskustva, jer su ljudi skloni skepsi, pa sve što napišete može biti opovrgnuto, ako nije istina.
Naučite kako
Kratki kursevi vas ne mogu naučiti kako da napravite funkcionalan sajt koji će odgovoriti na potrebe tržišta, koji će biti i transparentan, a ujedno i lako dostupan i prepoznat od Google pretraživača.
Da biste naučili sve tehnikalije, ali i psihološki aspekt korisničkog iskustva, neophodno je da posvetite bar godinu dana profesionalnom usavršavanju i radu sa iskusnim i dobrim mentorima, koji će podeliti svoje znanje sa vama.
Zato upišite obuku za web dizajn i napravite ključni korak ka svojoj karijeri iz snova.