Mate Rimac, direktor Rimac Automobila je u razgovoru za ugledni Blumberg rekao da još uvek razmatra mogućnost izlaska na berzu.
Rimac Automobili proizvodiće najviše 100 vozila godišnje. Nakon što je njegova kompanija objavila detaljne planove za novi kampus, a koji će uključivati i prvu fabriku automobila u Hrvatskoj, Mate Rimac je naveo da će njegov fokus u tom segmentu ostati na malim serijama.
Agencija Blumberg piše da Rimac navodi da će se automobili s njegovim imenom uvek prodavati u maloj količini - manje od 100 jedinica godišnje - kako bi se izbeglo nadmetanje sa proizvođačima koji su kupci njegove kompanije.
Naime, Rimac Automobilima glavno poslovanje nije proizvodnja električnih vozila već razvoj i proizvodnja komponenti za električna vozila. Tehnologija Rimčeve kompanije tako se ugrađuje u modele Aston Martin Valkiriu i Koenigseg Regeru.
Takođe, najveći partner Rimac Automobila, Folksvagen već duže vreme preko hrvatske kompanije želi da konsoliduje Bugati.
Nakon što je Rimac odbio mogućnost da većinsko vlasništvo u Rimac Automobilima prebaci na Folksvagen, odnosno Porše, u zamenu za Bugati, Nemci su predstavili novi plan.
Bloomberg podseća da je u martu Herbert Dies, izvršni direktor Folksvagena predložio da Porše zajedno sa Rimcem preuzme Bugati.
Folksvagen je toliko zainteresovan za to da nudi Rimcu većinski udeo u novoj kompaniji.
To faktički znači, prenosi Jutarnji list, da bi se Folksvagen, odnosno Porše odrekao večeg dela vlasništva nad Bugatijem samo da poznatu francuskou kompaniju preuzme i modernizuje najuspješniji evropski proizvođač tehnologije za električna vozila.
Rimac se tako našao u nezahvalnoj poziciji, jer je Porše ujedno, nakon Rimca, pojedinačno najveći suvlasnik Rimac Automobila i kompanija koja mu je tržišnu vrednost podigla na status tik do 1 milijarde dolara, odnosno statusa jednoroga.
Blumberg navodi i da, iako je Mate Rimac, već jednom upozorio da nije sklon izlasku na berzu preko SPAC-a, o tome ipak, barem teoretski, razmišlja.
- Ne bih imao dobar osećaj, da dok svi skupljaju hrpe novca na taj način i možda nemaju toliko stvari da pokažu, toliko supstance kao mi, da mi ostanemo iza njih bez kapitala, tako da naravno, proveravamo tu mogućnost, rekao je Rimac.
SPAC je poseban način izlaska na berzu, gde se stvara kompanija koja ima obavezu da preuzme neku drugu kompaniju i de fakto kroz sebe prodaje deonice te druge kompanije.
Rimac je Blumbergu rekao da ima visoko mišljenje o kompanijama poput Rajsid Otomotiv (Ricid Automotive), koju podržavaju Lusid i Amazon.com, ali i da je sumnjičav koliko SPAC mogu koristiti drugi startupi za elektromobilnost.
Krajem prošle godine Rimac je u izjavi za Fajnenšl tajm rekao da bi učestalo korištenje SPAC-ova moglo naštetiti dugoročnim izgledima industrije u kojoj posluje.
- Menadžeri takvih specijalizovanih firmi (SPAC) ne snose istu odgovornost za potencijalne izglede za rast kompanije kao menadžeri koji skupljaju novac inicijalnom javnom ponudom (IPO) na tržištima deonica, što izaziva bojazni od stvaranja balona, rekao je on tada.
Rimac je objasnio da danas može da se nabaviti jako mnogo novca za kompanije koje nemaju nikakav proizvod i da ga to plaši.
- Kad mi uvrstimo deonice u berzovnu kotaciju, želim da pokažem brojke, želim da se deonicama trguje na osnovu činjenica a ne nabrijavanja. Nadam se da će SPAC-ovi biti uspešni. Mnogi od njih neće. Nadam se da neće previše naštetiti sektoru, rekao je on FT-u.
Sada za Blumberg ističe da se nijedna druga kompanija u sektoru elektromobilnosti ne može pohvaliti da već pet godina stvara profit. U 2019. imao je prihod od 23 milijona evra i dobit od 1,4 milijona evra.
Za 2020. u Rimac Automobilima ističu da su ostvarili snažan rast i da očekuju još jače širenje u ovoj godini. No, rezultat za 2020. još nisu revidirani pa nisu ni javni.
Zbog kapitala za rast i činjenice da mu putem SPAC-ova konkurencija lako dolazi do kapitala, Blumberg navodi da Rimac ipak ne može da zanemari takav način izlaska na berzu.
- Devojka komom svi žele da se ožene - to smo trenutno mi za SPAC-ove. Svi nas zovu jer imamo ovu jedinstvenu priču i vrednu ponudu. Razgovaramo, proveravamo sve mogućnosti i videćemo kasnije ove godine, zaključio je Rimac.
Kurir.rs/Jutarnji list