Pandemija koronavirusa i mera fizičke distance naterali su ljude da se zatvore u svojim domovima i na neko vreme zaborave na intimiziranje. Sada, sa popuštanjem restrikcija i vakcinacijom, prodaja prezervativa ponovo raste.
Prodaja kondoma u SAD porasla je 23,4 procenta na 37 miliona dolara tokom marta i aprila u poređenju sa istim periodom prošle godine, pokazale su najnovije cifre IRI firme za ispitivanje tržišta koja prati prodaju u supermarketima, bakalnicama, apotekama i drogerijama.
IRI navodi i da je tokom 2020. prodaja prezervativa opala za 4,4 posto.
Rekit Benkiser, proizvođač Dureks kondoma, saopštio je da očekuju dvocifreni procenat prodaje u poslednjem kvartalu u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Iz kompanije navode da uprkos "izazovnoj prvoj polovini godine" prodaja je prošle godine ipak porasla. Iako nisu naveli precizne podatke, iz Dureksa kažu da je popuštanje mera socijalne distance uticalo na nedavni skok potražnje njihove robe.
I drugi proizvođači kondoma kažu da 2021. deluje "obećavajuće" kada je reč o prodaji, naročito jer mladi ne mogu da dočekaju povratak u život. Gotovo 140 miliona ljudi primilo je bar jednu dozu vakcine u SAD, a procenjuje se da je nekih 95 miliona Amerikanaca dobilo obe doze vakcine.
Pandemija nije bila jedini razlog pada prodaje prezervativa, navodi CNN.
Upotreba kondoma je bila u padu i pre pandemije zbog manje populacije starosti od 18 do 24 godine, pojave drugih metoda kontracepcije, manjeg straha od side, manje seksa i veće konkurencije, naveo je proizvođač "trojanaca", kompanija Čerč i Dvajt.
Studija Univerziteta Indijana i švedskog instituta Karolinska pokazala je da su u periodu od 2000. do 2018. godine mladi Amerikanci, mahom muškog pola, bili seksualno vrlo nekativni. Razlozi neaktivnosti su razni, od želje da produže detinjstvo, do razvoja tehnologije i društvenih mreža.
Nezaposleni muškarci kao i oni sa nižim prihodima su manje seksualno aktivni, a procenat seksualno nekativnih muškaraca starosti od 18 do 24 godine porastao je sa 18,9 procenata između 2000. i 2002. na 30,9 posto u periodu između 2016. i 2018. godine.
Kurir.rs