Masovna upotreba interneta i društvenih mreža donela je i nove trendove u marketingu. Društvene mreže postale su forumi koji su dostupni svima, pa tako i marketinškim stručnjacima. Tako su nastala neka od novih zanimanja, među kojima je i community manager.
Rađanje community menadžera
Bilo da su prisutne na društvenim mrežama ili ih tamo nema, velike i male kompanije su uvidele da će se o njima pričati na mreži. Možda najveća promena koja se desila zbog pojavljivanja društvenih mreža jeste porast vrednosti mišljenja potrošača i njihovog uticaja na druge potrošače. Nezadovoljni korisnici preko interneta mogu da nanesu veliku štetu kompanijama, a zadovoljni donose veliku korist.
Taj razvoj je uticao na marketinške stručnjake da promene svoju taktiku, pa se danas mnogo više okreću porukama koje ljudi žele da čuju, a manje onome što kompanije misle da je najbolje za potrošače. Tako je nastao posao osobe koja je zadužena za osluškivanje potreba potrošača i smišljanje kampanja i strategije pomoću koje će kompanija uspeti da dopre do što većeg broja korisnika. U pitanju je community menadžer.
Ko su community menadžeri?
Najjednostavnije rečeno, community menadžeri su advokati kompanija koliko i advokati potrošača. Njihov posao je da za kompanije grade dobre odnose sa klijentima i da nastoje da postojeći potrošači budu zadovoljni njihovim proizvodima.
U čemu je razlika između menadžera društvenih medija i community menadžera?
Glavna razlika je u slanju povratnih informacija. Dok su prvi zaduženi isključivo za komunikaciju sa korisnicima putem interneta, uloga community menadžera je daleko veća. Oni moraju da glas brenda predstavljaju ne samo na društvenim mrežama, već i na drugim forumima, blogovima i stručnim sajtovima.
Zašto je community menadžment važan?
Pojava pametnih mobilnih telefona promenila je navike korisnika i ubrzala procese kupovine. Jedna od posledica ovog trenda je da danas korisnici koji su nezadovoljni određenim proizvodom odmah traže alternativu i okreću se drugom brendu. Zato community menadžeri mnogo više pažnje posvećuju iskustvima korisnika i trude se da ona budu pozitivna kako bi ih zadržali kao svoje potrošače.
Sve više malih i srednjih preduzeća shvata veliku ulogu društvenih medija i traži stručnjake koji će obavljati posao community menadžera. Profesionalna obuka za community menadžera može vam otvoriti mnoga vrata. Bilo da vas zanimaju startapovi ili velike korporacije, posla za community menadžere ima napretek. Pored toga što ćete lako pronaći posao na kome ćete biti zadovoljni platom, potrebne veštine za ovo zanimanje možete steći za samo godinu dana ukoliko se školujete na priznatoj obrazovnoj instituciji.
Promo tekst