DRUŠTVENI MEDIJI KAO POSAO: Evo kako da budete uspešan menadžer društvenih medija za kompanije
Na društvenim mrežama korisnici vreme provode da bi prekratili vreme, razbili dosadu, komunicirali sa prijateljima, ali postoji i veliki deo onih koji posećuju društvene mreže da bi dobili neke korisne informacije. Kako bi iskoristile ovu tendenciju i ostvarile što bolje marketinške rezultate, kompanije su počele da angažuju menadžere društvenih mreža, koji će se baviti isključivo vođenjem profila na Facebooku, Twitteru, Instagramu i ostalim društvenim kanalima.
Ukoliko ste među onima koji obožavaju društvene mreže, posao menadžera koji podrazumeva vođenje profila velikih kompanija može biti idealno zanimanje za vas. Predstavljamo vam nekoliko saveta koji će vam pomoći da zaradite dok radite ono što najviše volite – provodite vreme na društvenim mrežama.
Prilagodite sadržaj objave svakoj društvenoj mreži
Sadržaj je ključna komponenta u svim marketinškim kampanjama, pa ni društveni mediji nisu u tome izuzetak. S druge strane, svaka društvena mreža ima specifičan jezik. Ukoliko želite da se bavite vođenjem korporativnih profila na društvenim mrežama, moraćete tekstualni sadržaj koji su prethodno napisali blogeri ili kopirajteri da prilagodite svakoj mreži ponaosob.
Objava na Twitteru trebalo bi da bude što jasnija i efikasnija, a da pri tome sadrži manje od 280 karaktera. Sa druge strane, postove na Facebooku bi trebalo da prati vizuelni materijal – interesantni grafikoni ili fotografije, dok su na Instagramu i Viberu vizuelni i video sadržaji u prvom planu.
Analizirajte rezultate kampanje i prilagodite nastup
Jedan od vaših najvažnijih zadataka na poziciji menadžera društvenih mreža biće analiza marketinških kampanja kompanije. Na taj način steći ćete utisak o tome koje pozitivne osobine treba dodatno istaći. Kreativnost prilikom osmišljavanja objava na društvenim mrežama je veoma bitna, pa ćete na ovom poslu morati da eksperimentišete i pokušate da pronađete nove načine da dođete do što šireg kruga ljudi.
Budite aktivni non-stop
Menadžer društvenih mreža mora kontinuirano da prati sva dešavanja kako bi uvek bio spreman da podeli aktuelnu vest koja će najbolje delovati na ciljnu grupu kojoj se obraća. Na društvenim mrežama se uvek dešava nešto interesantno, a vaš posao je da prepoznate koji post će doneti najbolje rezultate kompaniji i da njime pozovete na aktivnost što veći broj ljudi.
Pažljivo odgovarajte na komentare
Društvene mreže se sve češće koriste kao korisnički servisi na kojima se postavljaju razna pitanja i očekuju brzi odgovori. Menadžer društvenih medija između ostalog zadužen je za odgovaranje na poruke i komentare ove vrste. Ovaj posao mora se obavljati pažljivo, jer korisnici jedan odgovor mogu protumačiti na više načina, pa je, pored brzine reakcije, važno i voditi računa o tome kako se poruka može shvatiti.
Budite zabavni, ali i provokativni u svom nastupu
Postovi koji se objavljuju na društvenim mrežama imaju za cilj da uključe što veći broj ljudi i pretvore ih u deo jedne zajednice. Njihovim lajkovima, šerovima i komentarima povećava se vidljivost objave i doprinosi izgradnji brenda.
Provokativni postovi koji teraju na komentarisanje efikasan su alat pomoću koga se dobija naklonost i stiču pratioci. Dopadljive kampanje na društvenim mrežama takođe u velikoj meri povećavaju i posetu na zvaničnim web sajtovima i približavaju proizvode novim korisnicima.
Unovčite vreme na društvenim mrežama i postanite menadžer za društvene mreže
Stručnjaci iz oblasti marketinga prepoznali su Facebook, Twitter, Instagram i druge društvene mreže kao odličan teren na kome mogu da se oglašavaju uz male troškove i istovremeno dođu do velikog broja novih potencijalnih potrošača. Upravo zbog toga u poslednjih nekoliko godina velike kompanije traže obučene menadžere društvenih medija, koji poseduju konkretna znanja za obavljanje ovog posla. Korisne veštine koje svaki menadžer društvenih medija mora da poseduje možete steći već nakon godinu dana školovanja po odgovarajućem programu pod vođstvom mentora.
Promo tekst