KAKO DO VIRALNE KAMPANJE: Ovo je 6 koraka do viralne kampanje

Pexels

Viiralne kampanje su one koje u idealnom trenutku ciljaju idealni scenario i pogađaju ciljnu grupu u srž, što ih inspiriše i podstiče da i sami dele taj sadržaj kako bi se što pre širio dalje.

Jedna od takvih kampanja je pre nekoliko godina bio „Izazov ledene kofe“ na društvenim mrežama, u kome su se poznati ljudi polivali kantom hladne vode u znak borbe protiv bolesti ALS. Snimke polivanja ledenom vodom delili su ljudi širom sveta.

Marketinški menadžeri ne vole kada im klijent zahteva: „Napravite nam viralnu kampanju”. Ovakav efekat nije jednostavno postići i ne postoje garancije za njega. U igri je previše faktora koji jednu kampanju mogu učiniti viralnom i ne mogu se svi kontrolisati. Ali ipak postoji nekoliko saveta koji vas mogu približiti tom cilju.

Pexels 
foto: Pexels

Mora se obraćati direktno ciljnoj grupi

Prvo pravilo svake kampanje jeste da se ona mora direktno obraćati ciljnoj grupi koje se neka konkretna tema tiče. Kada su viralne kampanje u pitanju, ovde nema mesta za grešku. Ako imalo pomerite fokus, izgubićete potencijal za viralnost.

Personalizacija poruka i priča koja je u potpunosti usmerena na vaše potencijalne kupce ili čitaoce može pobuditi mnogo više reakcija i interesovanja nego nešto što bi možda moglo da se poveže sa njima. Dakle – direktnost je prvi faktor koji utiče na vaš uspeh.

Pexels 
foto: Pexels

Snažna vizuelna strategija

Ovde takođe nema prostora za grešku, jer bez upečatljivih vizuelnih rešenja ne možete očekivati jake reakcije. To znači da se nećete ustručavati i igrati na sigurno, već ćete hrabro istupiti sa slikom koja izaziva snažne reakcije i podstiče na deljenje.

Nekada se takva kampanja čak ne mora ni plasirati sa vaših zvaničnih kanala, pa se na taj način možete sačuvati od potencijalno loših reakcija ili pretnji po vaš imidž. U svakom slučaju, jak vizuelni pečat je neophodan za viralnost.

Izražena kreativnost

Kampanje za koje želite da postignu viralnost ne osmišljavaju se preko noći. To su one koje se kuvaju nedeljama i za koje se traži idealan slogan ili još bolja vizualizacija, koji će na najbolji način privući pažnju i obratiti se ciljnoj grupi.

Na ovom projektu bi trebalo da budu angažovani vaši najbolji kopirajteri i dizajneri, koji će se u tom trenutku baviti samo tom kampanjom i idejama za nju, i da im pri tome ništa drugo ne odvlači pažnju sa tog cilja.

Pexels 
foto: Pexels

Emotivnost u porukama

Jasno je da, ako ne uspete da izazovete emotivnu reakciju kod ciljne grupe, čak i da je ona negativna, ne možete očekivati nikakvu viralnost. Deljenje sadržaja dešava se samo kada se pokrenu osećanja, koja ljude potom podstiču na akciju.

Zato vaša poruka mora biti jasna, direktna i snažna. Samo na taj način možete dovesti do razbuđivanja i izazvati konkretnu reakciju kod svoje ciljne grupe.

Jednostavnost daljih akcija

Ne zaboravite poziv na akciju. Ako ljudima ne kažete šta je to što očekujete od njih, ne možete se nadati nikakvim rezultatima, jer od samog početka niste postavili jasan cilj. Zato je neophodno da im maksimalno olakšate put do deljenja sadržaja.

Pravilo jednog klika je nešto što je apsolutno primenljivo u slučaju viralnih kampanja, a ono kaže da će ljudi u velikom broju odustati od određene akcije ako je za nju potrebno više od jednog klika.

Pogođeno pravo vreme

Ukoliko imate taj luksuz da pogodite i pravo vreme za organizovanje svoje kampanje, šanse da će ona postati viralna drastično se povećavaju. Ovo je poseban izazov, jer vam zahtev da se reaguje na vreme oduzima mogućnost duže pripreme i postizanja visokog stepena kreativnosti i profesionalnosti.

Međutim, ako unapred osmislite ideju i sačuvate je za idealan trenutak koji možda možete da predvidite, to vam može pomoći da pošaljete svoju poruku u pravom trenutku.

Pexels 
foto: Pexels

Naučite kako da se oglasite

Za viralnost kampanje potrebno vam je dosta sreće, ali još više znanja. U trenutku u kome se dogodi delikatan sticaj povoljnih okolnosti, da biste postigli pun efekat, morate aktivirati i sve svoje oglašivačke platforme, Svim tim ne možete nikako ovladati za nekoliko meseci. Da biste sebe mogli da nazovete digitalnim menadžerom i poznavaocem društvenih mreža, morate posvetiti bar godinu dana učenju i usavršavanju.

Upišite obuku za internet marketing i napravite pravi korak ka svojoj karijeri iz snova.

Pexels 
foto: Pexels

Promo tekst