Više nije iznenađenje a ni nova vest da se tržište u prethodne dve godine dramatično promenilo i da su prodajni procesi mnogo drugačiji od onoga na šta smo navikli. Počevši od kanala komunikacije, pa sve do mesta prodaje, može se reći da se transakcije više ne odvijaju ustaljenim putevima, koji su bili ostvareni ranije.
Ključna lekcija, koju su do sada svi koji se bave prodajom naučili, jeste spremnost na promene. Planovi koje pravimo moraju biti takvi da se mogu u svakom trenutku prilagoditi nekoj novoj strategiji, koja je u skladu sa aktuelnim dešavanjima.
Kako bismo vam pomogli da se pripremite za sve što sledi, izdvojili smo nekoliko izazova sa kojima će se sigurno cela industrija suočiti ove i naredne godine.
Građenje poverenja na daljinu
Jedan od najvećih izazova u prodaji, čak i pre pandemije, bio je kako izgraditi poverenje i kvalitetan odnos sa potencijalnim kupcima u situaciji u kojoj postoji jaka konkurencija, koja nudi slične proizvode kao i vi. Jedan od glavnih načina bio je taj da odete na lice mesta i da predstavite ono što vaš brend čini jedinstvenim.
Danas to nije moguće, jer veliki broj firmi i dalje posluje od kuće. Zato je neophodno da pokušate sa personalizovanim pristupom i da pronađete način da se približite donosiocima odluka kako biste vodili direktan razgovor i predstavili virtuelno sve što možete.
Nije dovoljno samo imati dobar proizvod
Podrazumeva se da je neophodno imati proizvod koji će odgovoriti na potrebe ciljne grupe i koji će opravdati reputaciju i imidž vašeg brenda. Moderne tehnologije koje koristite u proizvodnji i najnoviji način izrade, ali i pristup usluzi, ukoliko je to ono što prodajete, mogu da vas izdvoje od konkurencije, ali sve to nije dovoljno da biste prodaju uspešno zatvorili.
Imajte na umu da, šta god da radite, postoji neko ko radi nešto vrlo slično, a možda se koristi i nekim drugačijim i novijim tehnikama, za koje vi i ne znate. Zato morate podići prodajni proces na viši nivo i ljudima zapravo dati ono što im je potrebno a da to nisu tražili.
Prilagođavanje nestabilnostima
Nakon pojave pandemije kovida 19 (covid 19) sve industrije su postale nestabilne. U nekim sektorima prodaja je znatno povećana, a neki drugi su bili prinuđeni da zatvore svoje prodavnice, jer se ugasila potreba za njihovim proizvodima. Vrednost akcija skače i pada iz dana u dan i nije jednostavno predvideti sve tendencije koje su pred nama.
Međutim, uspeh je u prilagodljivosti i vašoj mogućnosti da prihvatite nove okolnosti i naučite kako da radite sa njima. Zato se postarajte da održavate stalno otvorene planove kako biste mogli u hodu da odgovarate na nove zahteve tržišta.
Borba sa produktivnošću
Svakodnevna borba sa nestabilnostima na tržištu može umnogome uticati na produktivnost. Ako ste uz to prinuđeni da radite od kuće, uslovi na koje ste navikli sada su suštinski promenjeni i sve to se odražava na vaš opšti učinak na poslu.
Važno je da znate da se sa ovim ne suočavate samo vi, već i vaši saradnici, pa čak i klijenti koje ćete pokušati da pridobijete. Zato pronađite sopstvenu tehniku za rešavanje problema produktivnosti i primenjujte je svaki put kada osetite da niste potpuno zadovoljni svojim radnim učinkom.
Kupac na prvom mestu
Ovaj izazov nije novina i nije izazvan pandemijom, već je nešto sa čime se mnogi prodajni menadžeri i danas bore i ne znaju kako da se postave. Neophodno je promeniti pristup i staviti kupca na prvo mesto.
Nije više pitanje kako ćete vi prodati svoj proizvod, već na koji način oni to žele da kupe. Koristite njihove kanale komunikacije, njihove alate i prilagodite svoju komunikaciju onome što oni zapravo žele da čuju.
Prodaja je sama po sebi izazovna, i bez nepredviđenih situacija i uslova na koje niko od nas još uvek nije uspeo da se navikne. I dalje nije sigurno da li će se hibridni model poslovanja, zasnovan na mešovitom pristupu, po principu – delom u firmi – delom rad od kuće, zadržati ili će se situacija vratiti na staro. Ono što je sigurno jeste da će celokupno tržište sigurno biti nestabilno još neko vreme, pa samim tim i dalje morate biti spremni na promene. Zato je važno da ste od početka opremljeni pravim alatima i znanjima, koji će vas voditi kroz ove procese. Upišite jednogodišnju obuku za menadžment u prodaji i ni u jednom trenutku nećete imati dilemu o tome koji je vaš naredni korak.
Promo tekst