Godinu 2020. je obeležio inovativni pristup dizajnu korisničkog iskustva i interfejsa. Meke senke, sveobuhvatni 3D dizajn i plutajući elementi samo su neke od prepoznatljivih inovacija. Kako piše portal „The drum“, ovo su dizajnerski trendovi koji su dominantni u tekućoj godini.
1. Minimalizam je preuzeo korisnički interfejs
Ovaj trend je dolazio, prolazio i vraćao se. U 2021. je ponovo tu. Posetioci žele jednostavan, elegantan korisnički interfejs, lak za upotrebu. Niko nema strpljenja za bezbroj nerelevantnih notifikacija i iskačuće prozore.
Kako da pristupite dizajnu? Optimizujte ga za test praćenja oka. Tako ćete saznati sa kojim segmentima web sajta korisnici najviše ulaze u interakciju, a koje najviše gledaju. Kada saznate koji delovi su ključni, odstranite sve nepotrebne informacije i ostale distrakcije. Osigurajte lakoću navigacije i svrsishodnost web sajta. Sve što je od interesa za korisnike mora biti lako dostupno.
2. Pričanje priča (storiteling) je obaveza svakog dizajnera
Personalizacija nije obavezna samo za sadržaj, već i za dizajn korisničkog iskustva, kao i za dizajn proizvoda. Kupci žele da sarađuju s brendovima sa kojima mogu da se povežu, koji su prijemčivi i autentični. Kao prečicu za povezivanje s publikom, dizajneri mogu koristiti pričanje priča.
Kreiranje priča koje se ispredaju oko proizvoda jeste pravi način da opčinite korisnike. Priča daje vašem brendu pristup emocionalnoj strani korisnika, a rezultat je uspostavljanje lične veze. Personalizacija je ključ. Koristite alate za analiziranje ciljne grupe na osnovu njenog ponašanja u digitalnom svetu i dajte sebi dovoljno vremena da razvijete autentičan sadržaj, koji će ih dotaći. Fokusiranje na vrednost koju vaš proizvod donosi uvek je poželjna strategija. Dobar način da se upustite u pričanje priča jeste video-materijal, jedan od najpopularnijih formata u digitalnom svetu.
3. Mobile-first dizajn je jedini način
Milenijalci proveravaju svoje telefone 150 puta dnevno. Više od polovine svih pretraga danas se obavi preko mobilnih telefona, a 95% njih je vezano za Google.
Jasno je da je pristup dizajnu u kome je najvažniji dizajn za mobilne platforme (mobile-first) bitan za razvoj. U julu 2019. godine Google je pokrenuo mobile-first indeksiranje. Ovo znači da se za indeksiranje web sajtova na nivou njihove relevantnosti za korisnike danas u obzir prvo uzimaju mobilni sajtovi.
Zato je jasno da vaš sajt mora biti optimizovan za pregledanje na prenosivim uređajima.
3. „Mračni režim" je dodatak koji se ceni
Dark mode je postao popularni trend u 2020. godini, kada su korisnici počeli da dele prikaze svojih telefona sa tamnim pozadinama. Web sajtovi su počeli da nude ovu opciju, kao i aplikacije za društvene mreže.
Ovaj sofisticirani dizajn otvara mnoge kreativne mogućnosti za poigravanje dizajnom. S druge strane, u zavisnosti od ekrana, može biti i jedan od načina da se produži trajanje baterije. Mnogi ga preferiraju jer ne umara oči. To posebno važi za osobe s oštećenim vidom.
Zbog svega toga, implementirajte mračni režim za vaš web sajt prvom prilikom.
Ako želite da ovladate softverom, teorijom i aktuelnim tendencijama u web dizajnu radeći na savremenim mašinama u simuliranom realnom poslovnom okruženju pod mentorskom palicom, sertifikovana jednogodišnja obuka za web dizajnera je pravi izbor. Web dizajn je ogromna oblast, koju nije moguće savladati za nekoliko nedelja. Morate odvojiti vreme i napraviti balans između teorije i realizacije stvarnih projekata.
Promo tekst