SLON! VOZILI SMO MERCEDES S KLASE! Hteo ne hteo, mora da bude najbolji na svetu i da ASFALT PRETVORI U MAGIJU!
Noćas sam sanjao plavog slona, i 200 miliona dolara u kešu... Vrzma nam se čuveni hit devedesetih Tvinsa i Ere dok krstarimo "zvezdom", koja je već nekoliko meseci zvezda beogradskog asfalta. Zagospodario je ulicama čim se pojavio. Hteo - ne hteo, on mora da bude najbolji na svetu. S-klasa je najskuplja automobilska reč!
Na testu Kurira vozimo "S400 dMATIC sedan long" sedme generacije pod oznakom W223. On je "long" i u kraćoj verziji (5.179 mm), a kamoli naš, produženi, koji broji 5.289 mm. Slavna istorija je iza S-klase. Skoro sve što danas koristimo u automobilima prvi put je bilo u S-klasi. Na primer, radar, koji je gotovo standard, danas je deo plastike prednje maske i deo je dizajna. Dilema da je li lepši od prethodnika brzo se rešava. S-klasa je ove, 2021. nova i uvek je lepša. Filozofija estetike ovde je jednostavna - poenta je samo da se zna da vozite novu S-klasu.
Tu su i ključni benefiti - ukoliko vas vide da izlazite iz "slona", u startu ste izraziti favorit. Vaša reč je tonu teška, slušaju šta govorite, misle da ste pametni... To je već dovoljan argument da je S-klasa najbolja, ali "supermercedes" ima mnogo toga. Na primer, infracrvena kamera u instrument-tabli stalno vas gleda i na taj način projektuje 3D prikaz kako biste videli sve neophodne informacije. Mnogi zameraju jer su iza i pored volana samo dva velika tableta, ali oni imaju moćnu funkciju. Nije nam se svidelo kako se pojačava ton, fali nam čuveni srebrni točkić, ali posle nekoliko kilometara navikli smo se na taster za palac, koji radi baš kako želimo.
Držimo se za najkvalitetnije lakirano drvo, koje okružuje volan, materijali i sve zašta se hvatate su najbolje što postoji. Ovde se ne postavlja pitanje udobnosti, sve se šteluje, pa možete da uživate i u mekom vešanju, ali i da ga očvrsnete i krenete jako kroz krivine. Naročito ako imate sistem koji zakreće zadnje točkove do 10 stepeni, pa asfalt pretvara u prugu, jer vozite "po šinama".
Naš model ima 330 dizel-konja iz rednog 3,0 šestaka. Ova konjica lansira 2,1 tonu težak auto za samo 5,4 sekunde do 100 na sat, sa 9-stepenim automatikom i 4x4 pogonom (u ponudi je na zadnjim točkovima). Naravno, u normalnom režimu obrtni moment je "ispeglan", pa čak i nemate osećaj brzine dok vas o tome ne obavesti brzinomer. Ogroman i moćan, vozi se lako, a čak može i sam da vozi jer poseduje treći stepen autonomne vožnje. Naravno, dva dana je prekratko da ga pustimo da vozi umesto nas i uživa. Kontrolne jedinice sistema E-ACTIVE BODY CONTROL, analiziraju situaciju u vožnji i podešavaju ogibljenje 1.000 puta u sekundi. Više nego dovoljno da asfalt pretvore u magiju!
Osnovna cena je oko 94.000 evra za long verziju, ali u Srbiju je stiglo nekoliko desetina modela sa osnovnom cenom od oko 130.000 evra. Kako saznajemo, sve je rasprodato pre roka. To je dokaz da "Mercedes" poštuje zadatak "najbolje ili ništa".
Završavamo čuvenim hitom. Pošto smo vratili S-klasu s testa, ponovo nam u ušima sviraju Tvinsi - "i neću da se probudim, jer mogu da poludim..."
MERCEDES S 400D 4MATIC
Motor: 2.925 cm3 Snaga: 243 kW (330 KS) pri 3.600-4.200 o Masa: 2.090 kg Moment: 700 Nm pri 1.200-3.200 o Ubrzanje 0-100 km/h: 5,4 s Dužina / širina / visina: 5.289 / 1.503 / 1.954 mm Međuos. rastojanje: 3.216 mm Prtljažnik: 550 l Rezervoar: 70 litara Potrošnja na testu (grad): 9,5l Testirani model: 151.030 evra
10 NAJVAŽNIJIH INOVACIJA
Plug-in hibrid varijanta - Domet do 100 km
Druga generacija MBUX sistema - 3D displej sa sadržajem proširene stvarnosti
Ambijentalno osvetljenje - Dodatni sloj svetlosti sa oko 250 LED svetala
Novi paket pomoći pri vožnji - Pametno poštovanje ograničenja brzine
Zadnji vazdušni jastuk za glave i vrat putnika
Upravljanje zadnjom osovinom - Krug zaokreta smanjen do 2 metra
Više od 50 elektronskih komponenata u novoj S-Klasi može se ažurirati novim softverom bezičnim putem
PRE-SAFEŽ Impulse side - Kada preti bočni udarac karoserija se podiže
Autonomna vožnja - Samovozeći pilot
Digitalni farovi: Projekcija simbola upozorenja na put ispred
Jedan od najaerodinamičnijih na svetu... Cd je samo 0,22 uprkos većoj površini frontalnog dela
Širina... Prostor za lakat za vozača povećan za 38 mm i 23 mm za zadnje sedište
Udobnost... Novi alat za mirko-perforiranje sedišta radi sa 16.000 igala
Na prednjim sedištima 19 motora - 8 za podešavanje, 4 za masažu, 5 za ventilaciju...
(Kurir.rs / Mladen Radulović)