GOTOVO JE SA ČEKANJEM PO ŠALTERIMA: Zahvaljujući Centralnom registru građana, svi podaci stanovništva biće na JEDNOM MESTU!
Čuvena rečenica "Fali ti jedan papir" ide u istoriju. Aktiviranjem centralnog registra brže i efikasnije će se obavljati administrativni poslovi, a svi lični podaci građana nalaziće se na jednom mestu.
Zakazivanje termina i čekanje u redu za neki papir polako odlazi u prošlost, a definitivno će i uštedeti vreme građanima.
Centralni registar obuhvatiće 13 službenih evidencija, koje su do sada bile raspoređene u 5 institucija, a svaka promena biće vidljiva u sistemu.
- Državne institucije i lokalne samouprave same treba da razmenjuju te podatke, a ne građani da idu od šaltera do šaltera da prijavljuju neku promenu ili da nose neko uverenje. Sada kada imamo centralni registar stanovništva to će biti još lakše i još vidljivije da građani ne moraju da nose tu promenu od šaltera do šaltera već će to država da radi za građane - kaže Mihailo Jovanović, direktor e-Uprave.
Ono što raduje jeste podatak da nema više skupljanja pet dodatnih, da bi vam neka institucija izdala jedan objedinjeni papir.
Na istom mestu je provera validnosti ličnih podataka, poreskih obaveza, evidencija socijalnog osiguranja,podaci iz dva ministarstva, katastra ali i lokalne administracije.
- Sada su svi ti podaci građana na jednom mestu i bilo koja promena da se desi u vezi sa podacima građana mi automatski znamo da se ta promena desila. To nam omogućava da mnogo bvrže i efikasnije razvijamo dalje sisteme e uprave - navodi Jovanović.
Podaci se ćuvaju po svim tehničkim standardima na najvišem nivou, a da biste pristupili registru neophodno je da se bezbedno prijavite preko portala e-Uprave.
Kurir.rs
Bonus video: