Brendiranje u praksi

UČITE OD STARBAKSA: Ovo su 4 ključna pravila za razvoj strategije brenda

Foto: Promo

„Perlfišer“ (Pearlfisher), firma koja je prvobitno bila specijalizovana za pakovanje, tokom četvrt veka postojanja preusmerila se na brendiranje, radeći sa klijentima poput „Starbaksa“ (Starbucks).

Eksperti za brendiranje otkrivaju neke od alata i tehnika koje „Perlfišer“ koristi da bi došao do suštine brenda. Ovo su njihova zlatna pravila za razvoj strategije brenda.

1. Gledajte u budućnost da biste videli sadašnjost

„Glavno pitanje je uvek: Šta želite da vaš brend postane?”, kaže Fink Parap. „Gde ga vidite za 10 godina, i zašto?“

Postavljajući tako otvoreno pitanje, tvrdi on, možete otkriti dublje misli i poruke koje mogu da stoje iza brenda, kao i sva osnovna pitanja ili problematične tačke. „Vaše mišljenje kao stručnjaka za razvoj brenda po pitanju trendova i onoga što će biti važno u industriji može biti potpuno različito od mišljenja direktora firme, ali o tome možete razgovarati", kaže Mat Hajnl (Heinl)l, generalni direktor kompanije „Muving brends” (Moving brends), koji je saglasan sa kolegom.

On ističe da je osnovni nedostatak većine sistema ili stručnjaka za brendiranje to što imaju ljude koji dobro poznaju jednu oblast, a na neki način diktiraju trendove i u disciplinama u kojima nemaju iskustva. tako da, pre ili jasnije, klijent ostaje sa disfunkcionalnim sistemom. „Nemojte se pretvarati da znate nešto o oblastima koje ne poznajete. Umesto toga, potrudite se da saznate sve što možete ili uključite ljude iz raznih sektora kompanije, koji će vam pomoći da se bolje upoznate sa njihovim svetom."

Foto: Promo
foto: Promo

2. Učestvujte u neformalnim razgovorima

Interakcija sa klijentima na nivou razgovora umesto formalnog intervjua pomaže humanizaciji procesa i donosi konkretne rezultate. „Često će klijenti istaći neke aspekte a da nisu ni svesni da su ih istakli“, piše Katrina Roen Hamilton. „Ideje i rešenja se mogu spontano pojaviti, a na nama je da ih vidimo i shvatimo."

Što se tiče konkretnih brendova, ona dodaje, često pomaže da započnete pitanjem šta konkurenti firme rade pogrešno. Iz toga možete da izvučete zaključak šta je tržištu potrebno a ne dobija, što će reći koji je njegov deo nezasićen i spreman za neke novine.

„Za nedavni projekat rebrendiranja, dobar deo naše inspiracije dolazio je od dva predstavnika službe za korisnike koji su s korisnicima izgradili neverovatne odnose koristeći svoj način komunikacije. Jedan je čak i preokrenuo pretpostavku koju smo napravili o publici, otključavajući nam potpuno novu dimenziju komunikacije.“

Foto: Promo
foto: Promo

3. Pokušajte da razumete trajektoriju brenda

„Perlfišer” radi sa poznatim brendovima, a među njima su i oni koji su spremni na eksperimentisanje. „Mi mapiramo brend na njihovoj trajektoriji i trudimo se da ih pomeramo naviše, odosno prema statusu ikone", objašnjava Fink Parap. „Naravno, kada dignete neki brend na status ikone, to ne znači da ste dosegli sam vrh. Konkurencija i dalje postoji. Još uvek morate da ulažete u inovacije, da sebi postavljate nove izazove i da potrošače neprestano iznenađujete. Fink Parap daje kompaniju „Virdžin“ (virgin) kao odličan primer takve prakse.

Foto: Promo
foto: Promo

4. Strategija prilagođavanja tržišnoj poziciji

U zavisnosti od toga gde je brend na toj putanji, cilj strategije će biti drugačiji. „Za izazovan brend, morate da znate šta da izazovete i kako", ističe profesorka Roen Hamilton. „Za brendove koji imaju status ikona, važnija stvar je negovanje – odnosno razumevanje razloga iz kojih vas ljudi vole, kao i negovanje onih vrednosti koje će vaš brend održati kao ikoničan, što je moguće duže." Ljudska naklonost brendu, kako tvrdi, originalno potiče od prvobitnog izazovnog stava sa kojim se brend uspostavio.

Foto: Promo
foto: Promo

Ako želite da postanete stručnjak za marketing, brendiranje i ovladate alatima za razumevanje kupaca i naučite kako da to znanje povežete sa kreiranjem odgovarajućih proizvoda, servisa i ponuda kroz metode odabira najboljeg načina da prenesete poruku, dobijete pažnju i isporučite realnu vrednost klijentima, sertifikovana obuka za vođenje marketinga u trajanju od godinu dana je pravi put za vas.