stvaraju se kolone

SVI BI NA MORE: Gužve na graničnim prelazima, potrebno veliko strpljenje

Foto: Kurir

Na izlazu iz Srbije u Makedoniju stvaraju se kolone, a od njih posle zavisi da li ćete na vreme stići na Evzoni, koji radi od šest do 22 časa, i ući u Grčku

Napokon ste dočekali godišnji odmor i jedina želja vam je da se na ovoj vrućini rashladite u moru. Ali do ispunjenja te želje prosečni srpski turista moraće da provede nekih osam sati u automobilu, a nešto više ukoliko putuje autobusom. I to bez gužvi na granicama. A već se stvaraju. Oni što lete avionom, ne brinu o tome.

Prema Crnoj Gori zasad još nema većih zadržavanja, ali zato prema Grčkoj ima. Kolone su na graničnom prelazu Preševo sa Severnom Makedonijom. I to je za vozače veoma važna informacija jer će morati da izgube dosta vremena dok izađu iz Srbije, a onda, ukoliko su kasno krenuli, neće stići da pređu grčku granicu na čuvenom Evzoniju.

Evzoni i dalje po našem vremenu radi od šest sati ujutru do 22 sata. Zato je važno u kalkulaciju putovanja, uz pauze, uračunati i čekanje na granici. I obavezno ponesite dovoljno vode i hrane pre svega zbog dece.

Prelazi ka Bugarskoj nisu opterećeni, ali i to će se uskoro promeniti kada se prevashodno Turci zapute iz Zapadne Evrope u svoju domovinu. A da kreće saobraćajno opterećenje iz Evropske unije, pokazuju jučerašnje slike sa na prelaz Horgoš sa Mađarskom.

Foto: Kurir
Ilustracijafoto: Kurir

Ukoliko ste letovanje uplatili peko turističke agencije, a ona otkaže aranžman ili iz nekog drugog razloga ne ispuni obavezu, tada postoje tri načina da povratite novac.

Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva rekao je za B92 da je najbolje da se postigne dogovor između oštećenog putnika i turističke agencije da mu ona, u dogledno vreme, isplati novac. Ali ono što je najefikasnije često nije ostvarivo. Zato, ako agencija nastavi sa normalnim funkcionisanjem, ali nije u mogućnosti ili nema dovoljno sredstava da isplati svakog pojedinačnog putnika, sledi tužba od strane oštećenog putnika. Gavrilović ističe da je to potrošački spor u kojem oštećeni ne plaća apsolutno ništa.

Poslednja opcija podrazumeva situaciju ako agencija propadne. U tom slučaju se ide na tužbu i tada se putnici obeštećuju od polise osiguranja ove turističke agencije.

(Kurir.rs)