Vozili smo fijat punto 1,3 MJTD: Sipaj i zaboravi

Proverili smo ekološku verziju na Ibarskoj magistrali. Potrošio je 3,7 litara na 100 km. Uz „zeleni“ potencijal nudi veliku zabavu

Štediša!
„Punto“ nam je odlično legao već posle nekoliko minuta provedenih za volanom. Pa da, „Fijat“ je majstor za male automobile, odmah smo se setili one (među)narodne. Nije čudno što je ovde period privikavanja na auto B-segmenta vrlo kratak.

Sve štima na relaciji vozač-auto. Mnogo prostora za volanom, jak servo (po potrebi još jači u „siti“ modu), mekane komande. Obruč upravljača zadebljan je na 75 stepeni. To je sportski momenat, inače italijanski specijalitet. „Punto“ se dobro snalazi na našim lošim putevima. Mekano vešanje „sakriva“ rupe na asfaltu.

Ambijent je solidan. Matirana plastika je pun pogodak. Ima dovoljno prostora za četvoro, a gepek od 275 litara je vrlo pristojan. Ipak, s druge strane, dizajn instrument-table pregazilo je vreme. Narandžasto osvetljenje odvlači emocije i pravo je vreme da se zameni u sledećem modelu.

Ali ovde ima nešto važnije jer ovo nije običan „fijat“. Reč je o „zelenom“ modelu koji emituje 90 grama CO2 po kilometru i (fabrički) troši 3,5 litara u kombinovanom režimu.

U prevodu, obuhvata državnu ekološku subvenciju o popustu od 100.000 dinara za vozila koja ispuštaju manje od 100 g/km. Od cene ovog „punta“, od 13.050 evra, oduzima se 100.000 dinara. Pomenimo da je subvencija, kada je doneta prošle godine, vredela 1.000 evra, ali sad ju je pregazio pad dinara. Pravo vreme za hitnu reakciju nadležnih.
Podatak o potrošnji je dobar na papiru, ali šta kaže praksa. To smo proverili vožnjom po Ibarskoj magistrali od Kraljeva do Beograda. Bez preterane štednje na gasu, „punto“ je potrošio 3,7 litara na 100 km, što znači da može i manje. U gradu je „pio“ 5,5 litara, ali i ovaj prosek može lako da se unapredi. Ubrzanja su sasvim zadovoljavajuća s obzirom na snagu od 85 KS. Inače, ova verzija dolazi sa bogatim paketom „pop“ (vidi okvir)..

FIJAT PUNTO 1,3 MJTD

Motor: 1.248 cm3
Snaga: 85 KS pri 4.000 o/min.
Moment: 200 Nm pri 1.500 o/min.
Masa: 1.130 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s
Maks. brzina: 172 km/h
Dužina/širina/visina: 4.065/1.687/1.490 mm
Međuos. razmak: 2.510 mm
Prtljažnik: 275 l
Rezervoar: 45 l
Potrošnja na testu: 3,7
Cena sa subvencijom: 12.200 evra

Oprema

Paket „pop“ je bogat. Ima klimu, start-stop sistem (u verziji s testa), vazdušne jastuke za vozača i suvozača, prednje elektropodizače, putni računar, radio CD/mp3 sa šest zvučnika, pneumatike 185/65 R15, dok se ESP doplaćuje 300 evra.